همکاری مشترک پاناسونیک و لایکا برای تولید لنز و دوربین

شرکت‌ های فناوری پاناسونیک و لایکا قراداد همکاری جامع و استراتژیک در پروژه‌ای موسوم به‌ L Squared برای توسعه‌ی دوربین ها، لنزها و فناوری مرتبط با تصویربرداری امضاء کردند.

شرکت‌های فناوری پاناسونیک و لایکا (Leica) از همکاری جدید خود در پروژه‌ای موسوم به‌ L Squared خبر دادند که در آن با همکاری یکدیگر، روی توسعه‌ی دوربین‌ها و لنزها و فناوری‌های تصویربرداری کار خواهند کرد. این شرکت‌ها در‌کنار برندهای دیگری مانند Sigma و Leitz، از چندی پیش عضوی از اتحاد L-Mount Mirrorless بوده‌اند و در این ارتباط پاناسونیک تکنولوژی‌های دوربین خود را دردسترس لایکا قرار داده است.

همکاری مشترک پاناسونیک و لایکا برای تولید لنز و دوربین

با این‌حال این طرح جدید، همکاری ۲ شرکت را عمیق‌تر و بیشتر از قبل خواهد کرد؛ چون هر ۲ شرکت از تکنولوژی‌هایی که به‌صورت مشترک توسعه یافته‌اند، در تولید لنزها و دوربین‌های خود استفاده خواهند کرد .

لایکا و پاناسونیک از تکنولوژی‌هایی L Squared برای ایجاد فرصت‌های جدید برای کاربران خلاق دوربین و توسعه‌ی سیستمی مشترک بهره خواهند برد. پاناسونیک با وجود تولید دوربین‌های باکیفیت و به‌خصوص در بخش فیلم‌برداری، تصمیم دارد جدی‌تر با شرکت‌های سونی، کانن و نیکون رقابت نماید.

همکاری مشترک پاناسونیک و لایکا برای تولید لنز و دوربین

به‌هرحال، این پروژه‌ی جدید همکاری دو شرکت را عمیق‌تر خواهد کرد؛ زیرا هر دو از فناوری‌هایی که به‌طور مشترک توسعه یافته‌اند، در تولید لنزها و دوربین‌های خود بهره خواهند گرفت.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی پاناسونیک و لایکا آمده است:

«ازطریق این همکاری، دو شرکت به‌طور مشترک روی فناوری‌های جدیدی سرمایه‌گذاری خواهند کرد که می‌توان از آن‌ها در محصولات دوربین و لنز استفاده کرد. علاوه‌براین با این همکاری، فناوری‌های توسعه‌ی یافته‌ی مشترک در محصولات لایکا و لومیکس به‌کار گرفته خواهد شد تا قابلیت‌های بهتری به مشتریان ارائه دهیم.»

همکاری مشترک پاناسونیک و لایکا برای تولید لنز و دوربین

شرکت لایکا لنزهای باکیفیتی تولید می‌کند و به‌خاطر کیفیت مثال‌زدنی لنزهایش شهرت دارد. بنابراین پاناسونیک می‌تواند از مزایای این همکاری در محصولات آینده‌‌اش استفاده کند؛ چون اغلب دوربین‌های بدون آینه‌ی این شرکت مدل‌های جدید و گران‌قیمت پاناسونیک محسوب می‌شوند. با این همکاری، شرکت پاناسونیک می‌تواند شهرت نمادین لایکا و کیفیت لنزهای این شرکت را در محصولاتش عرضه کند و لایکا نیز به محصولات تکنولوژیک پاناسونیک دسترسی پیدا کند.

به نظر می‌رسد همکاری پاناسونیک و لایکا دستکم در بخش دوربین و لنز تحولاتی در این حوزه ایجاد کند. درحال‌ حاضر، در برخی از محصولات شرکت‌های سازنده، اشکالاتی در کیفیت دوربین و لنز آن‌ها دیده می‌شود که استفاده از شرکت‌های متخصص هر بخش می‌تواند تا حدودی این نقیضه را رفع کند.

گردآوری و ترجمه: محمدرضا طائب

بیشتر بخوانید :

رونمایی سونی از لنز جدید FE 24-70mm F2.8 GM II

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا