رونمایی سونی از لنز جدید FE 24-70mm F2.8 GM II

سونی از لنز جدید FE 24–۷۰mm F2.8 GM II کوچکترین و سبکترین لنز برای دوربین‌های بدون آینه مانت سریE سونی رو نمایی کرد.این لنز دارای ساختار نوری کاملاً جدیدی است که از ۲۰ عنصر در ۱۵ گروه، شامل پنج عنصر غیر کروی (دو عنصر غیرکرویی با دقت بالا (XA))، دو عنصر پراکندگی فوق‌العاده کم (ED) و دو عنصر Super ED تشکیل شده است. عناصر. سونی همچنین از Nano AR Coating II خود برای به حداقل رساندن فلیر و ایجاد شبح (ghosting) در تصاویر استفاده کرده است.

رونمایی سونی از لنز جدید FE 24-70mm F2.8 GM II

این محصول یک لنز زوم نسل دوم که کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز F2.8 G Master در مجموعه خود است. این لنز شصت و هفتمین لنز برای دوربین های مانت سری E سونی است و تعدادی به روز رسانی را نسبت به نسل اول خود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، ارائه می کند.

مکانیسم فوکوس دهی داخلی این لنز دارای یک ساختار شناور است که به وسیله ۴ موتور XD خطی به حرکت در آورده می شوند. عملکرد این موتور ها به همراه هم موجب می شود تا سیستم اتوفوکوس لنز و دوربین از قابلیت های بسیار بهتری برای به دست آوردن و تعقیب نقطه فوکوس برخوردار باشند. به طور خاص سونی اعلام نموده است که انجام همزمان اعمال زوم و فوکوس کردن در این لنز هیچ مشکل خاصی را به وجود نمی آورد .

رونمایی سونی از لنز جدید FE 24-70mm F2.8 GM II

برای فیلمبرداری، سونی حالت تنفس فوکوس، تغییر فوکوس و تغییر محوری را هنگام بزرگنمایی به حداقل رسانده است. همچنین با دوربین‌های سری آلفا سازگار کار می‌کند تا جبران تنفس را ارائه دهد، که به صورت دیجیتالی ترکیب را برای محاسبه هرگونه حالت تنفس فوکوس تنظیم می‌کند.

گزینه مخصوص سونی با نام Linear Response MF که بر روی این لنز نیز وجود دارد و با توجه به این موضوع قفل حلقه فوکوس دستی در طول زمان های استفاده از آن ،‌امکان پذیر می گردد. همچنین حلقه کنترل دیافراگم موجود بر روی بدنه خارجی لنز نیز دارای عملکرد بدون صدا در طول زمان های فیلمبرداری می تواند باشد .وجود یک دیافراگم مدور ۱۱ تیغه ، بهبود مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار ، استفاده از کوتینگ فلورین بر روی عدسی اصلی جهت دفع ذرات چربی و رطوبت ،‌از دیگر ویژگی های این لنز بر شمرده شده اند . حداقل فاصله فوکوس دهی این لنز به ترتیب ۲۱ و ۳۰ سانتیمر در ۲۴ میلی متر و ۷۰ میلی متر است که در حالت های واید و زوم می باشد.

رونمایی سونی از لنز جدید FE 24-70mm F2.8 GM II

سونی موفق شده است لنز را به اندازه ی جمع و جور باورنکردنی کوچک کند که قطر آن فقط ۸۷.۶ میلی متر و طول ۱۲۰ میلی متر و وزن آن تنها ۶۹۵ گرم (۱.۵۳ پوند) است. این لنز ۲۲ درصد سبک‌تر از لنز قبلی خود، ۱۴ درصد سبک‌تر از لنز Nikkor Z 24–۷۰mm F2.8 نیکون، ۱۶ درصد سبک‌تر از لنز ۲۴–۷۰ میلی‌متری F2.8 DG DN سیگما و ۲۳ درصد سبک‌تر از RF 228–۷۰ میلی‌متر کانن است

لنز جدید سونی FE 24–۷۰mm F2.8 GM II در ژوئن ۲۰۲۲ (تابستان) با قیمت تقریبی ۲۳۰۰ دلار دردسترس خواهد بود.

نمونه عکسهای لنز جدید سونی FE 24–۷۰mm F2.8 GM II

بیشتر بخوانید

رونمای نیکون از لنز تله فوتوی f/6.3 VR S 800mm

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا