جنگ حماس و اسرائیل

حملات ارتش اسرائیل علیه مناطق شمالی، شرقی و غربی نوار غزه برای نهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد ، شبه‌نظامیان حماس در باریکه غزه سحرگاه روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (شنبه ۱۵ مهر ) حمله‌ای غافلگیرکننده به نام طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.در مقابل ارتش اسرائیل در واکنش به پرتاب صدها راکت از نوار غزه حملات هوایی به مواضع حماس را آغاز کرده است. گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی گروه حماس عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند.

بیش از ۲۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل پرتاب شده و شهر بیت‌المقدس هم هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شود. گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات «پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری» است. در جریان این عملیات، بنابر اعلام اسرائیل ۱۴۰۰ اسراییلی کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر زخمی شدند.

اسرائیل از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها مشغول است.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در آخرین گزارش خود اعلام کرد که هزار و ۹۰۰ غیرنظامی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن در بمباران های اسرائیل کشته شده اند بنابر این گزارش، ۷ هزار و ۶۹۶ نفر هم در بمباران های اسرائیل زخمی شده اند.

منبع

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا