مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس در فرانسه

در این گزارش نگاهی داریم به یکصد و هفتمین دوره تور رقابت دوچرخه سواری فرانسه (تور دو فرانس) که معتبرترین تور دوچرخه سواری جهان به شمار می‌رود در ۲۱ مرحله، طی ۲۳ روز و به مسافت کلی ۳۴۸۴ کیلومتر در حال برگزاری است.

مسابقات دوچرخه‌سواری تور فرانسه موسوم به تور دو فرانس اولین بار در سال ۱۹۰۳ برگزار شد و از آن تاریخ به جز دو مقطع که مسابقات به دلیل جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم متوقف شد، هر ساله برگزار شده و به عنوان مهم‌ترین تور دوچرخه‌سواری جهان در تقویم فدراسیون جهانی این ورزش UCI قرار دارد. تور فرانسه در کنار مسابقات جیرو دیتالیا و ووئلتا اسپانیا تورهای بزرگ دنیای دوچرخه ‌سواری را تشکیل می‌دهند.

صد و هفتمین دوره این مسابقات قرار بود امسال طی روزهای ۲۷ ژوئن تا ۱۹ جولای در فرانسه برگزار شود که شروع این رقابت به دلیل گسترش بیماری کووید ۱۹ با دو ماه تاخیر به روز ۲۹ آگوست موکول شد. مسابقاتی که تحت تاثیر ویروس کرونا با اعمال پروتکل‌هایی سختگیرانه برگزار خواهد شد.

با وجود اعلام وضعیت خطرناک در مناطقی از فرانسه، مسابقات معروف دوچرخه‌سواری فرانسه انجام می‌گیرد. نخستین دور تور دو فرانس از شهر نیس آغاز شده است.

مقررات سختگیرانه‌ای برای برگزاری این مسابقات به خصوص در مناطق پرخطر وضع شده است. چون شهر نیس در چنین مناطقی واقع شده، در نقطه آغاز و پایان این دور به تنها چند ده تماشاگر اجازه حضور داده شده است. در ابتدا برای حضور پنج هزار نفر مجوز صادر شده بود.

این مسابقات در ۲۱ مرحله، طی ۲۳ روز و به مسافت کلی ۳۴۸۴ کیلومتر برگزار می‌شود. از مجموع ۲۱ مرحله، ۹ مرحله در مسیر صاف یا کفی خواهد بود، ۳ مرحله متوسط و ۸ مرحله کوهستانی هم در برنامه تور گنجانده شده است، ضمن اینکه مرحله تعیین کننده تایم تریل انفرادی هم در روز ماقبل پایانی تور برگزار می‌شود. همانند ادوار گذشته مرحله آخر مسابقات تور فرانسه در خیابان شانزالیزه پاریس به پایان خواهد رسید.

منبع

بیشتر بخوانید

برگزاری مراسم سنتی گاو بازی در مکزیک‎

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا