رمضان ، ماه مهمانی خدا

مسلمانان سراسر جهان شروع ماه رمضان و روزه‌ داری را گرامی میدارند و عبادت میکنند. و با آغاز ماه مبارک رمضان شور و هیجانی وصف ناشدنی بر کشورهای اسلامی حاکم شده است.

با شروع این ماه ، مسلمانان در جای جای این کره خاکی به استقبال ماه مهمانی خدا می‌روند، هر چند آداب و شرایط خاصی برای عبادت در ماه مهمانی خدا در دین اسلام آمده است، اما مردم هر شهر و هر کشوری به تناسب آداب و رسوم محلی خود، به این احکام ثابت دین اسلام رنگ و بویی محلی و منطقه‌ای داده‌اند.

رمضان ، ماه مهمانی خدا

رمضان نام یکى از ماه‏هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است این ماه در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه‏ سازى و فراهم کردن زمینه‏ هاى معنوى در ماه‏هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى‏کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب ‏زنده ‏دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‌ دارى و… روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى‏کنند.

رمضان ، ماه مهمانی خدا

رمضان یک مناسبت مذهبی است که در طول نهمین ماه قمری، ماه رمضان، رخ می‌دهد. و در میان ماه‏هاى سال‏ قمرى برترین است و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه (بیش از ۱۴۰۰ سال پیش) بر پیامبر اسلام نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند.روزه یکی از ارکان پنج گانه اسلام است و بر همه مسلمانان واجب است.

مطالب دیگر :

قهرمان در پستو

جشن چراغانی هندوها در سراسر جهان

ترجمه و تنظیم : لیلا سلیمانی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا