۱۰نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری

من عاشق بهار هستم. گل های کوچک در همه جا ظاهر می شوند – در باغ شما، در طبیعت، در پارک ها، در کنار جاده ها: اساساً در همه جا. و این گل ها برای عکاسی بسیار سرگرم کننده هستند.اغلب، شما فقط از کنار آن گل‌ها عبور می‌کنید. اما اگر نزدیک شوید، ناگهان در یک دنیای کاملاً جدید هستید. به من اعتماد کنید، وقتی با دوربین خود کنار جاده در میان چمن ها دراز کشیده اید، مردم به شما نگاه عجیبی خواهند داشت، اما این خوب است.

چند سال پیش مقاله ای در مورد عکاسی از گل های ریز بهاری (an article on photographing tiny spring flowers) نوشتم. فکر کردم که آن را با محتوای جدید و نکات جدید بازنویسی کنم، زیرا دوباره فصل بهار است! بنابراین در اینجا چند نکته در مورد نحوه شروع عکاسی از گل های بهاری در اطراف خود آورده شده است.

۱. به اطراف نگاه کنید

ده نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری

این ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد، اما همانطور که قبلاً اشاره کردم: شما اغلب از تمام گل های کوچک اطراف خود چشم پوشی می کنید. ریزترینِ این گل های کوچک می توانند در دوربین شما به بهترین شکل ظاهر شوند. پس واقعا وقت بگذارید و به دنبال آن گل ها باشید. آنها واقعاً همه جا هستند. اما اگر می خواهید محیطی آرام داشته باشید، کافی است به پارکی نزدیک بروید و به اطراف آنجا نگاه کنید.

۲.انتخاب دوربین و لنز

ده نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری

خب، امروزه حتی تلفن های هوشمند نیز می توانند عکس های نزدیک بسیار خوبی بگیرند. اگر می‌خواهید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، خرید «مبدل ماکرو» را توصیه می‌کنم. این به شما امکان می‌دهد از نزدیک فوکوس کنید و می‌توانید عکس‌های نزدیک زیبایی از گل‌ها بگیرید. در غیر این صورت، من یک دوربین ‘حرفه ای’ با ‘لنز سریع’ را توصیه می کنم. بهترین انتخاب شما یک لنز ماکرو اختصاصی خواهد بود. بیشتر عکس‌های این مقاله با لنز ماکرو ۹۰ میلی‌متری f/2.8 من گرفته شده‌اند. یا مانند گوشی های هوشمند، «حلقه های ماکرو» در دسترس هستند که به شما امکان می دهند با لنزهای استاندارد از نزدیک فوکوس کنید.

اما یک لنز تله فوتو ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری f/2.8 یا مشابه آن نیز همان کاررا خواهد کرد. لنزهای کندتر مانند لنز کیت برای این نوع عکاسی عالی نیستند، فقط به این دلیل که تاری پس زمینه (بوکه) چندان نرم و صاف نخواهد بود. همچنین می‌توانید یک لنز پرایم سریع مانند لنز ۵۰ میلی‌متری f/1.8 دریافت کنید. اینها نسبتاً ارزان هستند و می توانند نتایج عالی به شما بدهند (همچنین برای پرتره).

۳. پایین بیایید

بله، شما می خواهید در همان ارتفاع گل باشید. شما نمی خواهید به سمت پایین اشاره کنید، بنابراین باید روی زانوهای خود یا حتی پایین تر قرار بگیرید. یک پتو بیاورید تا راحت باشید. دلیل اینکه شما می خواهید بسیار کم ارتفاع باشید این است که پس از آن عمق زیادی در عکس خود دریافت خواهید کرد. پس‌زمینه در دوردست ادامه پیدا می‌کند و این جلوه تار زیبا را ایجاد می‌کند.( نکته اضافی: دوربین با صفحه نمایش تاشو کاربردی تر است!)

ده نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری
دوربین داخل چمن است، تمام محدوده دید روی زمین است. چمن لایه بیشتری از عمق به عکس می دهد.

۴. پس زمینه مهمتر از موضوع است

و این مرا به موضوع بعدی می رساند: پس زمینه. وقتی در حال عکاسی از این گل های ریز هستیم، پس زمینه یکی از مهم ترین جنبه ها است. شما می خواهید پس زمینه ای ‘تمیز’ داشته باشید که حواس را از موضوع منحرف نکند. همچنین می توانید با حرکت دادن دوربین خود کمی به چپ یا راست، با پس زمینه بازی کنید. پس زمینه به طور کامل تغییر خواهد کرد. شما می توانید زمان زیادی را صرف عکاسی از یک گل کنید و دوربین خود را فقط کمی به حرکت درآورید، فقط برای اینکه به آن زاویه عالی برسید

10نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری
گرادیات (محوشدگی رنگ) زیبای رنگ ها در پشت سوژه، این عکس را بسیار دلپذیر می کند.

(نکات اضافی: از گل ها در کنار جاده ماشین در اواخر بعد از ظهر یا صبح زود عکس بگیرید. می توانید از چراغ های راهنمایی به عنوان پس زمینه برای ایجاد جلوه های بوکه استفاده کنید!)

10نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری
عکاسی صبح زود، با چراغ‌ها به عنوان پس‌زمینه بوکه.

۵. هر موضوعی با نور و زاویه مناسب می تواند باورنکردنی به نظر برسد

10نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری
یک برگ ساده با گل های آبی در پسزمینه بسیار رضایت بخش به نظر می رسد.

حتی ‘خسته کننده ترین’ گل کوچک واقعاً می تواند با نور زیبا در پس زمینه زنده شود. گل های کوچک متفاوتی را امتحان کنید که وقتی به آنها نگاه می کنید معمولی به نظر می رسند. تعجب خواهید کرد که برخی از این موارد از طریق دوربین شما چقدر زیبا هستند. حتی برگ های ساده نیز می توانند شگفت انگیز به نظر برسند. بله، این باعث اعتیاد می شود.

۶ . ادامه دهید، یا بسیار نزدیکتر شوی

از یک گل در محیط اطرافش عکس بگیرید. از لایه ها در پیش زمینه برای ایجاد عمق در تصویر خود استفاده کنید. این می تواند علف، شاخه، گل دیگری در پیش زمینه و غیره باشد. یا برعکس عمل کنید: خیلی به گل نزدیک شوید و روی جزئیات آن تمرکز کنید. این فقط با یک لنز ماکرو امکان پذیر است. روی مادگی ها یا به سادگی شکل ها و رنگ ها تمرکز کنید.

۷.صبح زود برای عکاسی بیرون بروید

10نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری

صبح های بهاری می تواند مرطوب باشد. اگر صبح زود بیرون بروید، می توانید نور طلایی را ببینید. اما اغلب، علف ها و گل های کوچک با قطرات شبنم کوچک پوشیده می شوند. این می تواند جلوه جادویی اضافی به عکس های شما بدهد. اگر می خواهید تقلب کنید: همچنین می توانید کمی شیشه عطر بیاورید و آن را پر از آب کنید و خودتان گل ها را اسپری کنید. این می تواند یک تاثیر مشابه ایجاد کند.

۸ . زوایای خلاق

به پایین آمدن و عکاسی از گل ها از زاویه کم اشاره کردم. این کار عالی است. اما اگر می خواهید خلاق باشید، یک نمای بالا به پایین از مدل های جالب گل ها را امتحان کنید. یا انعکاس در آب. نتایج کاملاً متفاوتی دریافت خواهید کرد که امتحان کردن آنها بسیار سرگرم کننده است.

۹. عکاسی روی دست راحت‌تر است

10نکته در مورد نحوه عکاسی از گل های بهاری

بسیاری از مردم چیز دیگری به شما می گویند، اما با عکاسی دستی می توانید در ترکیب بندی خود بسیار دقیق باشید. همچنین: اغلب می‌توانید از نزدیک‌تر به زمین عکاسی کنید. با سه پایه که سخت است. من همیشه به صورت دستی عکاسی می کنم و اغلب تقریباً بازترین حالت ممکن(کمترین عدد دیافراگم) تا آن ظاهر فوق العاده رویایی را به دست بیاورم.من متوجه شدم که این برای همه نیست، اما من اینطوری انجامش می دهم.

۱۰ . ویرایش می تواند عکس های شما را حتی زیباتر کند

وقتی با فرمت RAW عکاسی می کنیم، اغلب تصاویر کاملا صاف هستند. با رنگ ها و اشباع بازی کنید و حتی در برخی از قسمت های تصویر مقداری رنگ یا محوشدگی اضافه کنید. این کاملا به شما بستگی دارد!

برو بیرون! من اغلب افرادی را می بینم که واقعاً انگیزه ندارند، اما وقتی با دوربین خود بیرون می روند و واقعاً روی این گل های کوچک تمرکز می کنند، ناگهان به آن معتاد می شوند. به من اعتماد کنید، من آن را زیاد دیده ام. بنابراین اگر این نوع عکس ها را دوست دارید، هر کسی می تواند آن را انجام دهد! فقط بیرون بروید و امتحان کنید!

نویسنده : آلبرت دروس

مترجم و تنظیم : محمد رضا طائب و زینب حسن زاده

بیشتر بخوانید

نکات کلیدی برای عکاسی بهتر از پروانه ها

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا