نکات کلیدی برای عکاسی بهتر از پروانه ها

پروانه ها از جمله زیباترین حشرات در جهان هستند و حتی در پارک ها و بوستان های مناطق شهری نیز امکان مشاهده آنها وجود دارد. از این رو، جای شگفتی نیست که این حشرات زیبا و ظریف یکی از محبوب‌ترین سوژه های عکاسی باشند. در ادامه چند نکته برای عکاسی هرچه بهتر از پروانه ها را ارائه می کنیم.

یکی از بهترین نکاتی که می توانم ارائه دهیم این است که تنوع موضوعات خود را بیشتر کنید تا جعبه ابزاری از مهارت ها داشته باشید. عکاسی ماکرو در هر زمانی از سال میتوانید انجام دهید و به شیک‌ترین لنزها یا تجهیزات دوربین هم نیاز ندارید البته بهترین لنزهای ماکرو به شما این امکان را می‌دهند که کلوزآپ‌های خیلی نزدیکی از اشیاء کوچک بگیرید.و تصاویر بهتری ارائه دهید . عکاسی از پروانه ها و سنجاقک ها در بهار و تابستان و قارچها در زمستان بهترین فرصت عکاسی ماکرو از طبیعت است برای عکاسی بهتر ودریافت نور بهتر، باید در ساعت طلایی، هنگام غروب یا صبح زود عکاسی کنیم.

نکات کلیدی برای عکاسی از پروانه ها

حشرات _ نکات کلیدی برای عکاسی بهتر از پروانه ها

موضوعات خود را بشناسید

در هر ژانر که عکاسی میکنید برای گرفتن عکس های بهتر، باید حداقل اطلاعاتی اولیه از موضوعی که برای عکاسی انتخاب می کنید، بدانید. به عنوان مثال، این پروانه آبی معمولی با غروب خورشید بال های خود را باز می کند. با پیش‌بینی این رفتار، من از قبل با دوربینم آماده بودم و منتظر بودم یا مثلا بی مهرگان در سرما تنبل و کند هستند، بنابراین می توانید خیلی نزدیک شوید!

حشرات _ نکات کلیدی برای عکاسی بهتر از پروانه ها

عکاسی از پروانه ها در حین پرواز

مانند همه موجودات حاضر در طبیعت ، زمان و مکان حرکت پروانه ها غیر قابل پیش بینی است، اما در مورد پروانه ها میتوان مطمئن بود که روی گلها مینشینند ، پس میتوانید کنار گلها منتظر بمانید تا بلاخره یک پروانه روی آن بنشیند. همیشه به لوازم سنگین مثل سه‌پایه نیاز نیست این تصویر پروانه در هنگام ظهر، هنگامی که بسیار فعال بود، گرفته شد. برای چند ثانیه فرود آمد، و از این فرصت استفاده کردم و اگر می‌خواستم سه‌پایه‌ام را تنظیم کنم، فرصت گرفتن عکس را از دست می‌دادم.

حشرات _ نکات کلیدی برای عکاسی بهتر از پروانه ها

تنظیمات دوربین

تنظیمات دوربین باید برای هر سوژه متفاوت باشد. به عنوان یک راهنما، من معمولاً با دیافراگم حدود f/4.5 عکاسی می کنم اگر می‌خواهید عمق میدان بیشتری نیز داشته باشید از دیافراگم‌های ۸ یا ۱۱ استفاده کنید. و سرعت شاتر همیشه حداقل دو برابر فاصله کانونی لنز است (بنابراین ۱۰۵ میلی متر به معنای ۱/۲۵۰ ثانیه است) و سعی می کنم ISO را تا حد امکان در این تنظیمات پایین نگه دارم. در کل در عکاسی از پروانه استفاده از دیافراگم بسیار بسته به‌ هیچ ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

فکوس : فوکوس دنباله‌دار یا حالت فوکوس AI Servo است. این قابلیت فوکوس خودکار به دوربین این امکان را می‌دهد که هرگونه حرکت در کادر تصویر را دنبال کند و روی آن فوکوس کند. فقط کافیست در حالی که کلید شاتر را تا نیمه فشار داده‌اید دوربین خود را به سمت یک پروانه بگیرید. دوربین بقیه کار را برای شما انجام خواهد داد. تنها نقطه ضعف این حالت این است که دوربین ممکن است همیشه روی نقطه‌ای که مدنظر شما قرار دارد فوکوس نکند.

در صورتی که به دوربین خودتان اعتماد ندارید، می‌توانید فوکوس را به صورت دستی انجام دهید.ابتدا اتوفوکوس را غیرفعال کنید و سپس حلقه فوکوس را به سمت چپ و یا راست بچرخانید تا سوژه واضح به نظر برسد. این پروسه مقداری کندتر است اما شما کنترل کامل را روی دوربین خود خواهید داشت.

نکات کلیدی برای عکاسی بهتر از پروانه ها

از نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید

برای ثبت جزئیات بیشتر در عکسهایتان حتما باید از فرمت خام دوربین (RAW) استفاده کنید. فرمت RAW داینامیک بیشتری نسبت به عکس های JPG دارد و کمک می کند مراحل ادیت را بهتر و دقیق تر انجام دهید و. تصاویر خود را از طریق Adobe Photoshop ادیت کنید.

جمع‌بندی

بزرگترین چالش برای عکاسی از پروانه ها پیدا کردن این حشرات گریزان است. بنابراین قبل از اینکه از منزل خارج شوید باید تحقیقات زیادی انجام دهید. همچنین بهتر است در فصول بهار و تابستان به دنبال عکاسی از این حشرات باشید زیرا تعداد آن‌ها در این فصول خیلی بیشتر است.اما پس از اینکه این حشرات را پیدا کردید، متوجه خواهید شد که عکاسی از آن‌ها خیلی ساده و لذت بخش است..

ترجمه و تنظیم : لیلا سلیمانی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا