بهترین لنز برای عکاسی خبری

عکاسی خبری نیاز به طیف گسترده ای از مهارت ها و انتخاب لنزهای مناسب دارد.انتخاب لنز به دلیل رویداد های مختلفی که در جهان اتفاق می افتد و عکاسان خبری باید این رویدادها را پوشش دهند به همین دلیل مجموعه متفاوتی از لنزها در زمینه کاری خود نیاز دارند به عنوان مثال عکاس ورزشی را در نظر بگیرید… آنها از لنزهایی استفاده می کنند که در دسته عکاسی ورزشی قرار می گیرند.

بهترین لنز برای عکاسی خبری

با این حال بهترین لنز برای عکاس به نحوه عکاسی و سوژه مورد نظرش بستگی دارد. و البته هیچ لنز واحدی وجود ندارد که بهترین باشد بسیاری از عکاسان خبری (فتوژورنالیست ) معمولاً از لنز‌های زوم استفاده می‌کنند. یعنی لنز‌هایی که می‌توانید بدون دور و نزدیک شدن به سوژه، تصویر را دورتر یا نزدیک‌ تر کنید.

در عکاسی خبری نیازمند انتخاب درست لنز داریم و این انتخاب درست اهمیت زیادی دارد و ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه لنز های برای عکاسان خبری مناسب تراست و از لحاظ تکنیکی بررسی میکنیم.

بهترین لنز برای عکاسی خبری

تجهیزات عکاسی متناسب بخصوص لنز های عکاسی با برندهای مختلف با کیفیت های بالا روانه بازار میشود ولی ویژگی های مشترکی در لنزهایی باید وجود داشته باشد لنز باید کیفیت بالا و ساخت محکمی داشته باشد و بتواند سال‌ها در برابر استفاده مداوم مقاومت داشته باشند و در مقابل رطوبت و نم دیدگی و گرد غبار … مقاوم باشند. و از کار نیفتد و اگر در حین ماموریت مشکلی پیدا کرد توسط یک شبکه خدماتی قوی پشتیبانی شود. قطعات یدکی مورد نیاز برای تعمیر آن باید به راحتی در دسترس باشد.

بهترین لنز برای عکاسی خبری

مهمتر از همه، باید به اندازه کافی قابل اعتماد باشد که سالها دوام بیاورد و در لحظات حساس از کار نیفتد . نکته خیلی مهم دیگر این است که هرچه کیفیت لنز بیشتر باشد تاثیر بسیار زیادی بر روی تصویر نهایی شما می گذارد. پس در خرید یک لنز خوب ملاحظه نکنید وبا سخاوت لنزی باکیفیت ومناسب بخرید.

لنز های مناسب برای عکاسان خبری

برخی از لنزهایی که ممکن است برای عکاسان خبری مناسب باشند

لنز کانن Canon EF 11-24mm f/4L USM :

بهترین لنز برای عکاسی خبری

لنز Canon EF 11-24mm L USM را می‌توان لنزی همه کاره در بین لنزهای زوم با زاویه واید شرکت کانن دانست. این لنز طراحی اپتیک بسیار پیشرفته‌ای داشته و دارای دیافراگم ثابت f/4 در تمام محدوده زوم خود است این لنز جزء سری L لنز‌های کانن می‌باشد در صورت نصب این لنز روی دوربین‌های غیر فول‌فریم کانن، با احتساب ضریب برش ۱.۶ برابر، فاصله کانونی آن برابر با EF 17.6-38.4mm می‌شود. دهانه‌ی دیافراگم این لنز ۹ تیغه می‌باشد که آن را کاملا دایره‌ای و گرد کرده و باعث ایجاد پس زمینه‌ای تار و ناواضح و بوکه‌هایی کاملا گرد و محو در بک‌گراند می‌شود.

بدنه لنز Canon EF 11-24mm L USM ضد نفوذ بوده و در مقابل آب و غبار مقاوم بوده و می توان از آن در شرایط آب و هوایی نامناسب استفاده کرد. این برای عکاسی از مناظر، طبیعت و معماری کاملا مناسب است و چشم اندازهایی با زوایای اولترا واید تا واید را پوشش می‌دهد.

ویژگی های مهم

    لنز وایدEF سری L

دیافراگم f/4 و ۹ تیغه

موتور فوکوسUSM

عدسی‌های غیر کروی وSuper UD

سیستم فوکوس داخلی

سیستم فوکوس دستی همیشگی

حداقل فاصله فوکوس ۲۸ سانتیمتر

نمونه عکسهای لنز کانن Canon EF 11-24mm f/4L USM :

لنز کانن Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM :

بهترین لنز برای عکاسی خبری

: لنز کانن EF 16-35mm f/2.8L III USM همچون مدل‌های قبلی خودش یکی از لنز‌های سری L کانن است، همان کیفیت و ساختار حرفه‌ای که از لنزهای سری L این شرکت انتظار می‌رود را ارائه می‌کند. نکته مهم درباره لنز Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM ، دیافراگم باز و ثابت f/2.8 است که علاوه بر امکان عکس‌برداری در نور کم، پس‌زمینه محو و بوکه زیبایی را در عکس‌های ثبت‌شده با این لنز فراهم می‌کند.

این لنز روی دوربین‌های APS-C فاصله کانونی معادل ۵۶-۲۵.۶ میلی‌متر را نمایش می‌دهد. بدنه لنز کانن EF 16-35mm f/2.8L III USM نیز همانند مدل‌های قبلی سری L دارای عایق‌بندی فوق‌العاده‌ای است. تمامی درزهای این لنز در برابر شرایط محیطی نامساعد مانند رطوبت و عبار آب‌بندی شده است.

ویژگی های مهم

لنزEF سری L

دیافراگم f/2.8 و ۹ تیغه

موتورفوکوس USM

حداقل فاصله فوکوس ۲۸ سانتی متر

قطردهانه فیلتر ۸۲ میلیمتر

حداکثربزرگنمایی ۰.۲۵ برابر

لنز AF-S VR 70-200mm f/2.8E FL ED :

بهترین لنز برای عکاسی خبری

لنز زوم AF-S 70-200mm f/2.8E FL ED VR از سری لنزهای Nikon است که فاصله کانونی آن از ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر متغیر است. بنابر‌این توسط این لنز می‌توان تصاویری با زاویه دید مدیوم تله تا تله را با وضوح بالایی به ثبت رساند. این لنز جهت اتصال و تشکیل تصویر بر روی دوربین‌های فول‌فریم مانت Fنیکون طراحی شده است، با این وجود می‌توان آن را به دوربین‌‌های APS-C مانت DX نیکون نیز متصل کرد که در این حالت فاصله کانونی معادل آن چیزی در حدود ۱۰۵ تا ۳۰۰ میلی‌متر، خواهد شد.

این لنز از لحاظ اپتیکی با دقت و حساسیت خاصی طراحی شده‌اند و در رده برترین لنز‌های نیکون قرار دارد.دهانه بازشدگی این لنز از F2.8 تا F22 متغیر است بنابراین با توجه به شرایط نوری و میزان روشنایی محیط، کاربر در رسیدن به نتیجه مطلوب خود از آزادی عمل بالایی برخوردار خواهد بود. در ضمن دیافراگم این لنز از ۹ تیغه تشکیل شده است. فرم خاص دهانه دیافراگم به علاوه حداکثر بازشدگی F2.8 ظاهری بسیار جذاب و خیره‌کننده به بوکه‌های تشکیل شده در پس‌زمینه تصویر می‌بخشد.

ویژگی های مهم

لنزبا مانت F مخصوص دوربین‌های فول‌فریم نیکون

بازشدگی دهانه دیافراگم از F2/8 تا F22

برخورداری از ۶ المان کاهش پراکندگی نوری ELD

مجهز به المان‌های Fluorite و HRI

پوشش چندلایه نانوکریستال

مجهز به سیستم لرزشگیر VR

سیستم الکترومغناطیسی تنظیم دیافراگم

مجهزبه مانت اتصال به سه‌پایه

لنز Sigma 24-105 f/4 Art DG OS HSM for Nikon :

لنز زوم ART 24-105 زیگما هم برای حسگرهای فول فریم و هم سنسور های کراپ کانن و نیکون کاربرد دارد. این لنز Sigma 24-105mm در ساختار خود از سه عدسی آسفریکال(غیر کروی) و همچنین ۲ عدسی (SLD) و ۲ عدسی شیشه ای (FLD) بهره می برد. به این وسیله، این لنز قادر است انحرافات، اعوجاج و انحنای زمینه تصویر را در سراسر محدوده زوم، به حداقل رسانده و روشنایی های جانبی را کاهش دهد.

این امکانات باعث می شود تا این لنز سیگما ۱۰۵-۲۴ میلی متر ART تصاویر بسیار بهتر و شارپ تری ارائه دهد. ضمنا لنز Sigma 24-105 Art مجهز به پوشش فوق العاده چندلایه ای است (Super Multi-Layer) که بر روی عدسی های لنز قرار دارند؛ تا بازتاب نور ، اثر شراره (Flare) و مه آلودگی (Ghosting) را به حداقل رسانده و تصاویری با کنتراست بالاتر و رنگ هایی واقعی تر تولید کند. محفظه لنز، ساخته شده از مواد کامپوزیتی (TSC) بوده که حداقل انقباض حرارتی و سختی استثنایی را ارائه می کند.

ویژگی های مهم :

برای دوربین‌های فول فریم مانت F نیکون

به کارگیری از عناصر FLD، SLD و Aspherical در ساخت لنز

پوشش چند لایه عدسی‌های لنز

مجهز به سیستم لرزشگیر اپتیکال

ساختاری مقاوم در برابر حرارت

دارای سیستم فوکوس داخلی

بهرمندی از موتور فوکوس خودکار HSM

سازگار با USB Dock سیگما

لنز Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM Standard Zoom Lens  : 

بهترین لنز برای عکاسی خبری

لنز سونی   FE 24-70mm f/2.8 GMلنزی همه‌کاره با دامنه‌ی کارآمدی شامل فواصل کانونی واید، نرمال و تله است. لنزی که هم در فضای داخلی و هم موقعیت‌های خارج از استودیو کاربرد دارد و باکیفیت بالایی که ارائه می‌دهد مناسب برای استفاده در کنار بهترین دوربین‌های سری آلفای سونی خواهد بود. این لنز دارای دریچه دیافراگم ۹ تیغه با حداکثر گشودگی معادل f/2.8 است که این میزان از گشودگی دریچه دیافراگم به‌طور ثابت در تمامی فواصلی کانونی در دسترس است. همچنین بسته‌ترین مقدار گشودگی دریچه دیافراگم این لنز معادل f/22 است.

این لنز دارای زاویه دید ۸۴ تا ۳۴ درجه است و در صورت نصب روی دوربین‌های دارای سنسور APS-C سونی ، معادل لنزی با فاصله کانونی ۳۶-۱۰۵mm عمل خواهد کرد. لنز زوم Sony FE 24-70mm f/2.8 GM Lens، به عنوان یکی از لنزهای مشهور سری G سونی مخصوصا برای رسیدن به رزولوشن و شارپنس فوق العاده طراحی شده است که این هدف با تصحیح بسیاری از خطاهای رنگی و آسفریکال حاصل می شود. همچنین، این لنزها دارای طراحی بدنه بسیار مستحکم و راحت هستند و می توان از آنها هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری استفاده کرد.

ویژگی های مهم

لنزFE

دیافراگم f/2.8 و ۹ تیغه

حداقل فاصله فوکوس ۳۸ سانتی متر

قطر دهانه فیلتر ۸۲ میلیمتر

حداکثر بزرگنمایی ۰.۲۴ برابر

دارای قفل زوم

لنز Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS Super Telephoto Zoom Lens  :   

بهترین لنز برای عکاسی خبری

لنز سونی FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS از کمپانی سونی با فاصله کانونی تله فوتو، یک بزرگنمایی کاملا انعطاف پذیر را برای تصویر برداری از طبیعت، حیوانات وحشی و برنامه های ورزشی و خبری ارائه می دهد. با حداکثر دامنه دیافراگم متوسط دارای یک طراحی نسبتاً سبک و قابل حمل است. طراحی نوری شامل یک سری عناصر پراکندگی پایین و عناصر کروی می شود که انواع مختلفی از انحرافات، تغییر رنگ و اعوجاج را به منظور تولید تصاویر اصلاح شده با وضوح بالا، وفاداری به رنگ و افزایش دقت حذف می کند.

همچنین از یک پوشش نانو AR برای کاهش بیشتر بازتاب های سطح و روشنایی خیره کننده به منظور بهبود کنتراست هنگام کار در شرایط نور پس زمینه و نور روشن استفاده شده است. حداکثر محدوده دیافراگم f / 5.6-6.3 موجب به حداکثر رساندن اندازه و وزن و در عین حال عملکرد عالی در انواع برنامه ها می شود.پنج عنصر پراکندگی فوق العاده کم در طراحی لنز نشان داده شده و به کنترل ناهنجاریهای کرومی و کاهش تغییر رنگ برای افزایش وضوح و وفاداری رنگ کمک می کند.

ویژگی های مهم

    لنز E-Mount با فرمت فول فریم

    محدوده دیافراگم بین f/5.6 تا f/36

پنج عنصر ED، یک عنصر Aspherical

    دیافراگم ۱۱ تیغه گرد

    موتور فوکوس خودکار  AF Super Sonic Wave Direct Drive

مانت سه پایه با قابلیت جا به جایی و چرخش

ساخت و ساز مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت

پوشش Nano AR و Fluorine

    لرزشگیر تصویر اپتیکال SteadyShot

لنز Canon RF 600mm f/4L IS USM :

بهترین لنز برای عکاسی خبری

لنز کانن Canon RF 600mm f/4L IS USM برای عکاسی حرفه ای در زمینه های ورزشی، خبری ، حیات وحش و طبیعت طراحی و ساخته شده و کیفیت فوق العاده ای را همچون سایر اعضای لنز های سری L کانن ارائه می کند. این لنز خوشدست سوپر تله فوتو که مخصوص دوربین های سری EOS R کانن عرضه شده، نسبت به سایر رقبا از وزن بسیار سبک، طراحی پیشرفته و سرعت عملکرد بالا برخوردار است. این لنز از لحاظ طراحی عدسی های مشابه لنز کانن EF 600mm f/4L IS II USM است. با بهره گیری از ۳ حالت مختلف لرزشگیر اپتیکال، این لنز می تواند تا ۵.۵ استاپ لرزش را خنثی کرده و تصاویری شفاف و شارپ ارائه دهد.

دیافراگم ۹ تیغه این لنز کانن بوکه های چشم نوازی ایجاد می کند و پوشش های Super Spectra و Air Sphere نیز باعث پیشگیری از بروز پدیده های flare و ghosting در شرایط پر نور می شوند. این لنز با اکستندر های کانن RF 1.4x و ۲x سازگار است و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. پوشش عنصر فلوئور بر روی المان جلویی لنز نیز تمیز کردن آن را آسان تر می کند.

ویژگی های مهم

    لنز مانت RF مناسب فرمت فول فریم

    بازه دیافراگم از f/4 تا f/32

    المان های Super UD و Fluorite

پوشش Super Spectra و Air Sphere

حلقه فوکوس الکترونیکی با قابلیت شخصی سازی

    لرزشگیر اپتیکال

دو حالت پیشفرض برای فوکوس

    دیافراگم ۹ تیغه گرد

    مقاوم در برابر گرد و غبار و آب، پوشش از جنس عنصر فلوئور

    متصل کننده سه پایه با قابلیت چرخش

سخن پایان

در این مطلب سعی کردیم به شما بگویم چرا انتخاب لنز خوب اهمیت دارد و تعدادی از لنزهایی که برای عکاسی خبری مناسب است را معرفی کردیم .لنز‌هایی که گفته شد، معمول‌ترین و پرکاربرد‌ترین لنز برای عکاسی خبری هستند همواره آنچه که باعث ثبت یک عکس خبری خوب می‌شود، تلاش و زحمت یک عکاس خبری متعهد برای ثبت بهترین کادر و زاویه و همچنین بودن در موقعیت صحیح است که باعث می‌شود تا یک لنز، کاربرد صحیح خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید

قبل از خریدن اولین دوربین دیجیتال چه چیزی را باید بدانیم ؟

معرفی لنز های مناسب عکاسی منظره

ترجمه و تنظیم : نیلوفر آهویی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا