ایده عکاسی با دود های رنگی

که تصاویر متفاوت تر و جذاب تری را در مقایسه با گذشته و آن دورانی که عکس ها بدون استفاده از دود رنگی و سایر خلاقیت های عصر جدید تهیه می شد ارائه می کند.

شاید در وهله اول تصور کنید که عکاسی با استفاده از دودهای رنگی یک کار بسیار سخت و دشوار است اما این گونه نیست و تنها کافی است تا آموزش های حرفه ای در این زمینه را دریافت کنید.

باشگاه عکاسان جوان به شما آموزش می دهد که چگونه می توان با استفاده از دودهای رنگی، جلوه های خاصی را در تصویر ایجاد کرد و یک عکس حرفه ای را برداشت نمود.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهمی که در باب عکاسی با استفاده از دودهای رنگی وجود دارد آشنا کنیم.

استفاده عکس ها _ ایده عکاسی با دود های رنگی

آموزش عکاسی با دود رنگی

برای آموزش عکاسی با استفاده از خلاقیت های مدرن و جذابی همانند دودهای رنگی باید در دوره های آموزشی شرکت کنید اما در این مقاله نیز به صورت کاملا کاربردی به آموزش عکاسی با دود رنگی می پردازیم.

برای این کار باید دودهای رنگی که به بمب های دودی نیز معروف هستند را تهیه کنید.

برای خرید بمب های دودی می توانید به فروشگاه های که لوازم تولد را عرضه می کنند مراجعه کرده و یک یا چند بمب دودی که از یک طرف قابلیت اشتعال دارند را تهیه کنید.

نحوه قرار گرفتن این دودها در تصور اهمیت زیادی دارد و می توان گفت مهمترین بخش از آموزش عکاسی با دودهای رنگی را در بر می گیرد؛ بنابراین باید در ابتدا با ژست های خاصی که در این عکس ها و تصاویر، نتایج بهتری را به دنبال دارند آشنا شوید.

بعد از اینکه از لحاظ ذهنی و با توجه به تکیه بر هنر، ذوق و قریحه خود ایده های مورد نظر را انتخاب کردید باید دودهای رنگی را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

برای خرید دودهای رنگی باید شناخت کاملی از آن ها داشته باشید ، نارنجک دودزا، چوب دودزا، قوطی دودزا، لوله دودزا با دریچه های تکی یا دوگانه مهمترین انواع بمب های دودی هستند که هر کدام از آن ها رنگ خاصی را در زمان اشتعال ایجاد می کنند.

بعد از انتخاب ژست ها و ایده های عکاسی و همچنین انتخاب بمب های دودی، زمان آن فرا رسیده است تا استفاده ابتدایی از این بمب ها را یاد بگیرید.

همه این موارد را در ادامه تشریح کرده ایم،شما برای شرکت در کلاس های آموزش عکاسی می توانید در آکادمی عکاسان جوان ثبت نام کرده و به یادگیری عکاسی با استفاده از بمب های رنگی و دودی مشغول شوید.

طرز استفاده از دود رنگی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از مهمترین آموزش های مربوط به عکاسی با دود رنگی، طرز استفاده از این دودهاست.

منظور ما از نحوه استفاده از بمب های رنگی، دو مرحله اشتعال زایی و نحوه حرکت دودها در زمان عکس برداری است.

برای فعال سازی بمب های دودی به یک فندک نیاز دارید اما برخی از انواع گران قیمت بمب های دودی با استفاده از سیم یا حلقه روشن می شوند.

فعال سازی دودها کار راحتی است اما به نحوه استفاده از آن ها در زمان عکس برداری که می رسیم کارمان قدری دشوار می شود.

حرکت دودها باید به گونه ای باشد که ایده اصلی عکاسی همانند چهره یک انسان در میان دودها محو نشود؛ بنابراین همانطور که مشاهده می کنید شما باید همانند یک کارگردان به فرد مورد نظر آموزش دهید که چگونه این بمب های دودی را حرکت دهد.

استفاده عکس ها _ ایده عکاسی با دود های رنگی

در این خصوص باید ایمنی کار را هم در نظر بگیرید چرا که دودهای رنگی همانقدر که می توانند زیبا و جذاب باشند آبستن خطرات احتمالی نیز می باشند، طرز استفاده از دود رنگی کاملا متاثر از ایده عکاسی مورد نظر شماست.

در ادامه به تعدادی از برترین و محبوب ترین ایده های عکاسی با دود رنگی اشاره خواهیم کرد.

ایده عکاسی با دود های رنگی

ایده عکاسی با دود رنگی

برخی از این تصاویر بسیار منظم هستند و از یک قاعده کاملا واضح تبعیت می کنند درست همانند زمانی که دود مورد نظر در یک مسیر مشخص حرکت می کند و صحنه رویایی را ایجاد نمی کند.

در برخی دیگر از ایده ها می توان شاهد حجم بسیار زیادی از دودهای رنگی بود به نحوی که درصد بسیار زیادی از تصویر مورد نظر با استفاده از دودهای رنگی پوشش یافته و تنها بخش اندکی از آن به عنوان ایده اصلی تصویر قابل مشاهده است.

ایده عکاسی با دود رنگی با توجه به موقعیت مورد نظر شما می تواند کاملا متفاوت باشد؛ به عنوان مثال ایده های عکاسی در تولدها با ایده های عکاسی در مراسمات عروسی، جشن نامزدی و مانند آن ها متفاوت است.

ایده عکاسی برای تولد یک نوزاد به نحوی است که دودهای رنگی با فاصله بسیار زیادی از کودک تازه متولد شده بکار می روند تا اثرات شیمیایی آن ها برای نوزاد، نتایج نامطلوبی را به دنبال نداشته باشد.

ژست هایی همانند عکاسی در خیابان، عکاسی در جاده، عکاسی در قایق، عکاسی در جنگل، عکاسی در تراس یا بالکن ساختمان، عکاسی در مقابل خانه ها و ساختمان های قدیمی، عکاسی در کنار ریل راه آهن، عکاسی در کنار یک دوست یا مواردی از این قبیل را می توان به عنوان ایده های مناسب عکاسی با دود رنگی برشمرد.

نکات مهم عکاسی با دود رنگی

نکات مهمی در خصوص عکاسی با دود رنگی وجود دارد که می توان آن ها را در قالب مواردی همانند ایمنی کار و هنر عکاسی دسته بندی نمود.

ما نیز در این مقاله سعی کرده ایم تمام نکات مهم عکاسی با دود رنگی را به صورت کامل و دقیق برای شما بازگو کنیم.

  • دودهای رنگی برای مدت زمان اندکی فعال هستند،در زمان عکاسی باید به این نکته توجه کنید و با توجه به زمانی که در اختیار دارید عکاسی نمایید.
  • با توجه به اینکه در اغلب موارد، دودهای رنگی توسط ایده عکاسی یا فردی غیر از عکاس حرکت داده می شوند باید آموزش های لازم را در این زمینه به مدل مورد نظرتان یا فردی که دودها را هدایت می کند داده باشید.
  • قبل از شروع عکاسی، وضعیت جوی را بسنجید، قدری باد ملایم می تواند سوژه عکاسی شما را تخریب کند، بادهای شدید و باران نیز کلا اجازه عکاسی با دودهای رنگی را به شما نمی دهند.
  • تناسب رنگ قالب در تصویر با رنگ بمب های دودی را مدنظر قرار دهید.
  • از تاثیر سرعت شاتر که با فریز کردن حرکت دود یک منظره فوق العاده را ایجاد می کند غافل نشوید.
  • تمام تلاش خود را برای استفاده محض از رنگ های دودی به کار نبرید بلکه خلاقیت به خرج داده و سعی کنید از وسایل دیگری که می توانند ایده عکاسی را جذاب تر کنند استفاده نمایید.
  • بهتر است از لوله های دودی که در یک طرف حالت اشتعال دارند استفاده کنید چرا که دود ناشی از آن ها به راحتی در مسیر مورد توجه شما حرکت کرده و زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید عکس مورد نظرتان را ثبت کنید.
  • تعداد اضافه ای از بمب های رنگی را با خود به محل عکاسی ببرید ، توجه داشته باشید که به علل مختلفی ممکن است ایده مورد نظر شما آن طور که باید جذاب نباشد و مجبور شوید ایده های دیگری را ثبت و ضبط کنید.
  • از ایده عکاسی با دود رنگی در خانه استفاده نکنید ، این کار می تواند بسیار خطرناک باشد ، محیطی را انتخاب کنید که چندان شلوغ نباشد به همین علت ممکن است یک پارک در فضای آزاد نیز چندان برای این کار مناسب نباشد.

تجهیزات لازم برای عکاسی با دود

برای عکاسی با دودهای رنگی صرفا به بمب ها و نارنجک های دودی نیاز ندارید شما باید وسایل دیگری را نیز بکار بگیرید تا بتوانید یک یا چند تصویر جذاب و خلاقانه داشته باشید؛ بنابراین قبل از حرکت به سمت مکان عکس برداری این تجهیزات را در صندوق عقب خودروی خود قرار دهید:

  • یک یا چند دود رنگی
  • یک فندک یا کبریت برای شرایطی که لوله دودی یا بمب مورد نظر شما، سیم یا حلقه ندارد.
  • تجهیزات روشنایی
  • دوربین یا گوشی هوشمند
  • سه پایه
  • کپسول آتش نشانی
  • جعبه کمک های اولیه
  • محفظه ی فلزی یا سطل
  • آب

جمع بندی

در نهایت اینکه اگر به عکاسی علاقه زیادی دارید و می خواهید با انواع حرفه های مربوط به این رشته جذاب و هیجان انگیز همانند فتوشاپ، آتلیه، مدلینگ، ادیت تخصصی چهره و تصویر، آشنایی با نحوه عکاسی در طبیعت، عکاسی ورزشی و … آشنا شوید هم اکنون می توانید به سایت آکادمی عکاسان جوان مراجعه کنید و در دوره مد نظر خود شرکت کنید.

کلاس های آنلاین و دوره های مجازی با کیفیت بسیار بالا در این مجموعه شما را از حضور فیزیکی در دوره های آموزش عکاسی به صورت حضوری بی نیاز کرده است.

گردآورنده و تنظیم : مرتضی سبحانی نیا

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا