هزینه دوربین کامپکت Zeiss ’ZX1 باسیستم عامل اندروید ۶۰۰۰ دلار است

دوربین کامپکت عکاسی زایس ZX1 در سپتامبر ۲۰۱۸ رو نمایی شد، که دارای مشخصات سیستم‌عامل اندروید ، حسگر فول فریم ۳۷ مگاپیکسلی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD دارد ، این دوربین با قیمت ۶ هزار دلار در دسترس قرار خواهد گرفت .

زایس با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد دوربین کامپکت موردبحث با قیمت ۶٬۰۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود (این دوربین در ابتدا قرار بود اوایل ۲۰۱۹ از راه برسد). برچسب قیمت ۶٬۰۰۰ دلاری باعث می‌شود دوربین موردبحث بسیار گران‌تر از بسیاری از دوربین‌های بازار باشد. اکثر تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند دوربین عکاسی زایس قیمتی کمتر از ۶٬۰۰۰ دلار داشته باشد، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد زایس معتقد است قابلیت‌های متنوعی که دوربین ارائه می‌دهد ارزش آن را بسیار بالا می‌برد.

از آن‌جایی که دوربین عکاسی زد Zeiss ZX1 متکی‌بر سیستم‌عامل اندروید است و با استاندارد وای‌فای سازگاری دارد، زایس توانست نسخه‌ای از ادوبی فتوشاپ لایت‌روم (Adobe Photoshop Lightroom) را روی آن نصب کند.

بدین ترتیب عکاس می‌تواند ازلحاظ تئوری لحظاتی پس از ثبت عکس، آن را ویرایش کند. زایس می‌گوید دوربین اندرویدی ZX1 باعث می‌شود بتوانید در زمانی سریع و بدون نیاز به ابزارهای مختلف، عکس را بگیرید و ویرایشش کنید.

عکاسی _ هزینه دوربین Zeiss ’ZX1 باسیستم عامل اندروید 6000 دلار است

مشخصات سخت‌افزاری دوربین Zeiss ZX1 شامل حسگر فول فریم ۳۷ مگاپیکسلی با گستره‌ی ایزوی (ISO) بین ۸۰ تا ۵۱٬۲۰۰ (که به‌صورت اختصاصی توسط زایس توسعه داده شده است) و لنز ثابت ۳۵ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2 می‌شود.

Zeiss ZX1 از منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و نمایشگر لمسی ثابت LCD با وضوح ۷۲۰p و ابعاد ۴٫۳ اینچ دارد.

زایس دوربین جدید خود را به ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD مجهز کرده است؛ این دوربین از درگاه کارت حافظه بهره نمی‌برد. در زایس ZX1 شاهد یک درگاه USB-C استکه برای شارژ و انتقال فایل‌ها به رایانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. در دوربین موردبحث زایس همچنین شاهد سه دکمه‌ی چرخان برای تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر و ایزو است.

هزینه دوربین کامپکت Zeiss ’ZX1 باسیستم عامل اندروید 6000 دلار است

ZX1 نخستین دوربین دنیا با سیستم‌عامل اندروید محسوب نمی‌شود. سامسونگ در سال ۲۰۱۳ دوربینی با نام Galaxy NX معرفی کرد که از سیستم‌عامل Android Jelly Bean استفاده می‌کرد. مدت زیادی نگذشته بود که سامسونگ تصمیم گرفت از بازار دوربین‌های دیجیتالی خارج شود و بیشتر روی گوشی‌های هوشمند تمرکز کند؛

زایس ZX1 از نسخه‌ی کامل سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کند، این در حالی است که سیستم‌عامل قرارگرفته‌شده روی گلکسی NX همچون نسخه‌ی کامل اندروید به‌نظر می‌رسید.زایس به قطعات سخت‌افزاری و عملکرد نهایی ZX1 اعتماد بسیار زیادی دارد و به‌همین دلیل است که برچسب قیمت ۶٬۰۰۰ دلاری را برای آن تعیین کرده است.

دوربین کامپکت زایس _ هزینه دوربین Zeiss ’ZX1 باسیستم عامل اندروید 6000 دلار است

درحال حاضر جزئیات خاصی درباره‌ی سیستم‌عامل اندروید به‌کاررفته در Zeiss ZX1 نمی‌دانیم. به‌علاوه تاریخ عرضه‌ی دقیق دوربین نیز برای‌مان نامشخص است.

بیشتر بخوانید

رونمایی نیکون از دوربین‌های Z7 II و Z6 II در ۱۴ اکتبر۲۰۲۰

رونمایی سامیانگ از لنز فوکوس خودکار F1.8 برای دوربین های سریE سونی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا