فوران آتشفشان Mauna Loa در هاوایی

فوران ماونا لوا بزرگترین کوه آتشفشان فعال جهان در هاوایی آمریکا بعد از چهل سال فوران کرد،این آتشفشان که به عنوان بزرگترین آتشفشان فعال دنیا شناخته می‌شود از سال ۱۹۸۴ تاکنون فوران نکرده بود.

در پی فوران بزرگترین کوه آتشفشان فعال جهان در هاوایی آمریکا مقامات بهداشتی هاوایی درباره پیامد‌های آن برای سلامت ساکنان بیانیه هشدار صادر کردند.

ماونا لوا یکی از ۵ آتشفشان تشکیل‌دهنده جزایر هاوایی ایالات متحده در اقیانوس آرام محسوب می‌شود. این آتشفشان، یک آتشفشان سپری محسوب می‌شود و بزرگترین آتشفشان زیردریایی زمین از نظر حجم و اندازه به شمار می‌رود.

فوران آتشفشان Mauna Loa در هاوایی

ماونا لوا همراه با سایر قسمت‌های جزایر هاوایی، نشان‌دهندهٔ موادی هستند که به وسیله فوران‌هایی که از یک میلیون سال پیش تاکنون ادامه داشته‌اند، شکل گرفته‌اند.

مقامات سازمان مدیریت اضطرار ایالت هاوایی می‌گویند فوران خاکستر و گدازه، تهدید جدی برای ساکنان در بر ندارد.سطح هشدار آتشفشان نیز از وضعیت احتیاط به هشدار که بالاترین سطح است، ارتقا یافته است.مقامات اورژانس اعلام کرده‌اند که هیچ دستور تخلیه صادر نشده و بعید است مناطق مسکونی در این مرحله تحت تاثیر قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

جشن چراغانی هندوها در سراسر جهان

افزایش مصرف مواد مخدر در افغانستان

ترجمه و تنظیم : زینب حسن زاده

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا