قحطی و گرسنگی درشمال اتیوپی

بر اساس اعلام سازمان ملل و سایر گروه های بشردوستانه در تیگرایی جنگ زده ۳۵۰ هزار تیگرایی گرفتار قحطی شده‌اند و ٢ میلیون نفر دیگر در یک قدمی بدترین قحطی از سال ٢٠١١ در سومالی هستند.

کشاورزان، امدادگران و مقامات محلی می‌گویند سربازان اتیوپیایی و اریتره‌ای با جلوگیری از ارسال کمک‌های غذایی به تیگرایی‌ها و دزدیدن این کمک‌ها، از غذا به مثابه یک سلاح جنگی استفاده می‌کنند.

میلیون‌ها تن در تیگرای به حمایت غذایی و معیشتی فوری برای جلوگیری از گرفتار شدن به قحطی بیشتر نیازمند هستند.

اقتصاد، کسب و کار و مزارع در این منطقه نابود شده و هیچ سیستم و خدمات بانکی و ارتباطی وجود ندارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل بر لزوم انتقال مواد غذایی به مناطق شمال غربی تیگرای ، پس از رخدادهای سوزاندن و غارت‌ محصولات در این منطقه تاکید کرد.

خشونت در تیگرای باعث کشته شدن هزاران تن و آواره شدن بیش از ٢ میلیون از مجموع ۶ میلیون ساکن تیگرای هم اینک از این منطقه فرار کرده‌اند و قادر به برداشت محصولات کشاورزی خود نیستند.
جنگ در تیگرای از نوامبر سال ٢٠٢٠ آغاز شده است ، در یک طرف این جنگ، نیروهای دولتی اتیوپی، نیروهای دولت اریتره و شبه‌نظامیان گروه قومی «آمهارا» قرار دارند و در طرف دیگر شبه‌نظامیان وفادار به رهبران برکنار شده از قدرت در تیگرای.

قوم تیگرای یکی از اقوام کشورهای اتیوپی و اریتره است در جنوب، مرکز و شمال اریتره و در کوهستان‌های شمالی استان تیگرای اتیوپی زندگی می‌کنند.

جمعیت آن‌ها ۶٫۵۷ میلیون نفر است و به زبان تیگرینیایی صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ورود غیر قانونی پناهجویان به خاک اسپانیا

جنایت تازه صهیونیستها در فلسطین

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا