تظاهرات گسترده در بلاروس

هزاران تن از شهروندان بلاروس در شهرهای مختلف از جمله مینسک٬ پایتخت این کشور علیه الکساندر لوکاشنکو تظاهرات کردند.خیابان‌های مرکزی شهر “مینسک” پایتخت بلاروس در روز یکشنبه به مرکز بزرگترین اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور تبدیل شد.

معترضان، انتخاب “الکساندر لوکاشنکو” به مقام ریاست‌جمهوری را یک فریب و کلاه‌برداری بزرگ می‌دانند و در اعتراضات (تظاهرات) روز گذشته شعار قدرت را “رها کن” و “کنار برو” سر داده‌اند.

معترضان با در دست داشتن پرچم دو رنگ سیاه و سفید که قبل از سال ۱۹۹۵ در بلاروس استفاده می‌شد٬ علیه لوکاشنکو شعار سر دادند و پرچم‌ها را بر دیوار برخی ساختمان‌ها و پل‌ها نصب کردند.

الکساندر لوکاشنکو، برنده انتخابات اخیر از سال ۱۹۹۴ در بلاروس حکومت می‌کند. کمیسیون مرکزی انتخابات آقای لوکاشنکو را با ۸۰.۱ درصد در مقابل رقیبش سوتلانا تیکانوفسایا با ۱۰.۱۲ درصد پیروز انتخابات معرفی کرد.

از زمان اعلام پیروزی آقای لوکاشنکو در انتخابات، اعتراضاتی در سراسر کشور در مخالفت با او برگزار شده است.

معترضان خواستار برکناری او هستند و حدود ۶۷۰۰ نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شدند، بسیاری از بازداشت‌شدگان پس از آزادی گفته‌اند که توسط نیروهای امنیتی شکنجه شدند.

بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است.

منبع

تظاهرات گسترده در بلاروس

بیشتر بخوانید

جشنواره «یادنیا کاسادا» در اندونزی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا