سرانجام هسلبلاد ۹۰۷X روانه بازار شد

شرکت هسلبلاد در دسترس بودن کوچک‌ترین دوربین مدیوم‌فرمت ۹۰۷X به‌ همراه لوازم جانبی‌ اش خبر داد، این دوربین یکسال پیش رونمایی شده بود و فقط نسخه محدود آن در دسترس بود.

هسلبلاد (Hasselblad) بیش از یک سال پیش در ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد و تیر ۱۳۹۸) از دوربین جدیدی تحت عنوان ۹۰۷X 50C رونمایی کرد، اما هیچ‌گاه شاهد عرضه‌ی آن به بازار نبودیم. حال پس از مدت‌ها، هسلبلاد می‌گوید برای عرضه‌ی ۹۰۷X 50C به بازار آماده شده است.

۹۰۷X 50C دوربینی نسبتا کامپکت است که در دسته‌ی دوربین‌های مدیوم‌فرمت جای می‌گیرد و پنل پشتی دیجیتالی CFV II 50C V System را با کوچک‌ترین بدنه‌ی مدیوم‌فرمتی که هسلبلاد تاکنون موفق‌به ساخت آن شده است، ترکیب می‌کند.

رونمایی کوچک‌ترین _ سرانجام هسلبلاد 907X روانه بازار شد

از زمانی‌که دوربین ۹۰۷X 50C در سال گذشته‌ی میلادی رونمایی شد، تنها راه برای تهیه کردنش این بود که سراغ خرید مدل ویژ‌ه‌ی مشکی‌رنگ با قیمت ۷٬۲۰۰ دلار بروید. طبق اعلام رسمی هسلبلاد، از این پس امکان تهیه‌ی مدل معمولی با قیمت بیش از ۱٬۰۰۰ دلار کمتر فراهم می‌شود.

رونمایی کوچک‌ترین _ سرانجام هسلبلاد 907X روانه بازار شد

دوربین مدیوم‌فرمت (کوچک‌ترین دوربین) ۹۰۷X 50C از پنل پشتی دیجیتالی CFV II 50C و بدنه‌ی نسبتا کوچک ۹۰۷X ساخته شده است؛ اگر به ‌نام محصول جدید هم دقت کنید، می‌توانید به ترکیب نام‌های CFV II 50C و ۹۰۷X پی ببرید.

بدنه‌ی ۹۰۷X از لنزهای مانت X System پشتیبانی می‌کند. پنل پشتی دیجیتالی CFV II 50C با بیشتر دوربین‌های سری V System از سال ۱۹۵۷ به بعد سازگاری دارد. ۹۰۷X در دسته‌ی بدنه‌های کامپکت جای می‌گیرد که می‌توان همچون دوربین‌های بدون آینه‌ی مدیوم‌فرمت X1D و X1D II، از لنزهای XCD در آن استفاده کرد.

سرانجام هسلبلاد 907X روانه بازار شد

درصورت تمایل می‌توانید به محصول جدید هسلبلاد یک گریپ کنترلی و منظره‌یاب اپتیکی (Optical Viewfinder) اضافه کنید. هردوی این‌ها را می‌توان به‌صورت جداگانه خریداری کرد. گریپ کنترلی و منظره‌یاب اپتیکی روی هم تقریبا ۱٬۲۰۰ دلار هزینه روی دست شما می‌گذارند، بااین‌حال می‌توانند کار با دوربین جدید هسلبلاد را لذت‌بخش‌تر کنند.

سرانجام هسلبلاد 907X روانه بازار شد

از روز گذشته امکان تهیه‌ی ۹۰۷X و تمامی لوازم جانبی‌اش فراهم شده است. مدل عادی ۹۰۷X 50C را می‌توانید با قیمت ۶٬۴۰۰ دلار تهیه کنید. گریپ کنترلی ۹۰۷X برچسب قیمت ۷۳۰ دلار را یدک می‌کشد و منظره‌یاب اپتیکی ۹۰۷X با قیمت ۵۰۰ دلار قابل‌تهیه است. هسلبلاد می‌گوید عرضه‌ی ۹۰۷X 50C در پایان ماه اوت ۲۰۲۰ (اوایل شهریور ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد.

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا