ورود غیر قانونی پناهجویان به خاک اسپانیا

بیش از ۸ هزار مهاجر مرکشی طی یک روز از راه دریا و مرز زمینی خود را به سواحل سِئوتا اسپانیایی رسانده‌اند. در حالی که اسپانیا یکی از اصلی‌ترین مقاصد دنیا در ورود مهاجران غیرقانونی و بدون مدارک شناسایی است که سوار بر قایق یا با پریدن از حصارها و یا حتی ورود از طریق پروازهای بدون ویزا خود را به این کشور اروپایی می‌رسانند اما هجوم این گروه عظیم و بی سابقه مهاجران از مراکش، به سئوتا در اسپانیا، با وجود مداخله ارتش، این برون بوم مادرید را با خطر پر شدن از جمعیت مواجه کرد.

ارتش نزدیک به ۴هزار نفر از ۸هزار مهاجری را که روز دوشنبه از دریا به این منطقه آمدند به مراکش بازگرداند ، ورود ناگهانی و غیرمنتظره هزاران مهاجر به این سرزمین تحت حاکمیت دولت اروپایی اسپانیا در شمال آفریقا، سئوتا را که ۸۵هزار نفر جمعیت دارد با بحران انسانی مواجه کرد.

سئوتا به همراه ملیا، تنها مرزهای زمینی اتحادیه اروپا با قاره آفریقا به شمار می‌روند و همواره معبر ورود پناهجویان به اروپا هستند .

ورود این تعداد پناهجو رکوردی تازه به شمار می‌آید. آنها می‌گویند دستکم صدها کودک در میان این مهاجران حضور دارند. دو روز پس از ورود حدود ۸ هزار مهاجر از مراکش به برون بوم سئوتای اسپانیا در شمال قاره آفریقا با پلیس مراکش درگیر شدند.

این افراد که عمدتا مردان جوان بودند با پرتاب سنگ و برپا کردن آتش، به مقابله با پلیس پرداختند. با این حال در نهایت ماموران مانع دسترسی آن‌ها به مرز با اسپانیا شدند.

از ابتدای سال جاری میلادی تا اواسط ماه می (اردیبهشت) ۴۷۵ مهاجر از طریق مراکش وارد سئوتا شدند که این آمار نسبت به دوره مشابه در سال گذشته تقریبا بیش از دو برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

جنایت تازه صهیونیستها در فلسطین

ایران ،خسته از ویروس کرونا

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا