برگزاری رژه نظامی عظیم در کره شمالی

کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر کره ، یک رژه نظامی عظیم در پیونگ یانگ با حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار کرد.

برخلاف سال‌های گذشته، امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا پیونگ‌ یانگ هیچ رسانه‌ای را برای پوشش خبری این رژه سالانه دعوت نکرد.

این رژه نظامی درحالی برگزار شده که اقتصاد کره شمالی تحت فشار شدید سال‌ها تحریم سازمان ملل و آمریکا قرار دارد. این تحریم‌ها، برنامه‌های تسلیحاتی این کشور را هدف قرار داده است.

رهبر این کشور در سخنانش وعده داده که کشور از چالش‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا عبور خواهد کرد. او همچنین از ارتش به خاطر فعالیت‌هایش در مقابله با خرابی‌های ناشی از طوفان اخیر و همه گیری ویروس کرونا قدردانی کرد ، این کشور تاکنون موردی از ابتلای به ویروس کرونا که منشاء داخلی داشته باشد، گزارش نکرده است.

حزب کارگران کره در پایان جنگ جهانی دوم و عمدتا از میان شبه‌نظامیان درگیر با نیروهای اشغالگر امپراتوری ژاپن و در شمال شبه‌جزیره کره، منطقه تحت نفوذ اتحاد جماهیر شوروی تشکیل شد. کیم ایل سونگ، بنیانگذار جمهوری دموکراتیک خلق کره چند ماه پس از تاسیس این حزب به رهبری آن رسید. نیروهای شمال در سال ۱۹۵۰ و پس از شورش حزب کارگران در مناطق تحت کنترل آمریکا به جنوب حمله کردند. در جریان سه سال جنگ داخلی کره، میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند و شهرهای کره شمالی عملا با خاک یکسان شدند.

برگزاری رژه نظامی عظیم در کره شمالی

بیشتر بخوانید

فیلهای وحشی زباله خوار در سریلانکا

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا