جشنواره «یادنیا کاسادا» در اندونزی

در طول جشنواره سالانه «یادنیا کاسادا» ” Yadnya Kasada ” هندوباوران برای کسب رضایت خدواندان کوه‌ ها، همه ساله انواع میوه، سبزیجات و حیوانات زنده را در پای آتشفشان برومو در اندونیزیا صدقه می‌کنند. این سنت تاریخچه ۶۰۰ ساله دارد.

این جشنواره توسط یک معبد هندو سازمان داده می شود که در دریای شن قرار دارد. در چهاردهمین روز این جشنواره مردم در معبد جمع می شوند تا از «ایدا سنگ هیانگ ویدی واسا» و خدای ماهامرو تقاضای نعمت کنند.

سپس این جمعیت به سوی لبه دهانه کوه‌ برومو می روند و پیشکش هایشان را داخل دهانه پرتاب می کنند. باوجود خطر، بعضی ها سعی می کنند داخل دهانه بروند و قربانیان را برگردانند زیرا معتقدند ان کار برایشان خوش شانسی می آورد. دیگران هم سعی می کنند با استفاده از تور آن ها را بیرون بکشند.

کوه برومو (Bromo) در شرق جاوا در اندونزی، جوانترین کوه در میان چند آتشفشان و یکی از فعال‌ترین آتشفشان های جاواست. هنگامی که برومو فوران می کند، دود گوگردی غلیظ و سفیدی از آن خارج می شود.

هنگامی که برومو فعال است توصیه می شود از آن بازدید نکنند، اما وقتی نیست قله ۲۳۰۰ متری آن یک مقصد توریستی محبوب است که به خاطر موقعیت تماشایی و منظره طلوع باشکوهش مشهور است.

کوه برومو در میان دشت وسیع شنی به نام دریای شن قرار گرفته است. همچنین این زمین های بی حاصل محل زندگی حدود ۹۰ هزار «Tengger» است، یک اقلیت هندو در مجمع الجزایر اندونزی که اکثریت آن ها مسلمان هستند.

هرسال صرف نظر از اینکه از این کوه دود یا آتش خارج می شود، صدها تنگر از روستاهای اطراف بالای این کوه می روند تا داخل دهانه زنده این آتشفشان غذا بریزند.

گذشته از میوه، برنج و سبزی، آن ها دام های خود مانند بز، مرغ و حتی گاو را داخل این آتشفشان می اندازند. این پیشکشی ها بخشی از فستیوال «یادنیا کاسادا» هستند که حدود یک ماه طول می کشد.
منبع : www.theguardian.com

بیشتر بخوانید

مزارع فلفل قرمز‎

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا