رونمایی یونگنو از لنز فوکوس خودکار ۳۵mm f/2برای دوربین های سونی

کمپانی یونگنو (Yongnuo) سازنده لوازم جانبی و لنزهای چینی از عرضه لنز فوکوس خودکار ۳۵ میلی متری F2 جدید برای دوربین های سونی فول فریم خبر داده است.

لنز یونگنو ۳۵mm f/2 دارای ۹ عدسی است که در ۸ گروه کنار هم قرارگرفته‌اند.یک عدسی اسفریکال و یک عدسی با تفرق کم در این ساختار قرار داردن.برای کاهش خطای flare و ghosting از تکنولوژی لایه‌پوشانی نانو بهره گرفته‌شده‌است.تعداد تیغ های دیافراگم لنز ۷ عدد است حداقل فاصله کانونی آن تقریباً ۳۵ سانتی متر (۱۳.۷ اینچ) است.

رونمایی یونگنو از لنز فوکوس خودکار 35mm f/2برای دوربین های سونی

یونگنو اعلام کرده که برای رسیدن به فوکوسی دقیق با صدای کم به جای استفاده از موتورهای رایج DC از موتور (DCM(Digital Control Stepping Motor استفاده کرده‌است.

این لنز وزن کمی دارد که دلیل آن پلاستیکی بودنش است.البته قسمت فلنژ(ناحیه‌ی اتصال لنز به دوربین) فلزی است.روکش کانکتورها هم از طلا می‌باشند.برروی لنز پورت USB-C مشاهده‌ می‌شود که برای به روزرسانی فریمور مورد استفاده قرارخواهدگرفت.

رونمایی یونگنو از لنز فوکوس خودکار 35mm f/2برای دوربین های سونی
نموداری از ساختار نوری لنز

مورد دیگری که یونگنو برای شبیه‌تر شدن به لنزهای سونی در نظر گرفته‌است قرار دادن دکمه‌ی (Fn(Function برروی لنز است.شما می‌توانید یک تنظیم دلخواه را از داخل منوی دوربین برای این دکمه در نظر بگیرید.

رونمایی یونگنو از لنز فوکوس خودکار 35mm f/2برای دوربین های سونی

بدون شک لنز یونگنو ۳۵mm f/2 در قیاس با مدل‌های مشابه از کمپانی‌های سرشناس نقاط ضعفی خواهد داشت اما باید بدانید که قیمت پیش‌بینی شده برای آن کمتر از ۱۵۰ دلار است.با این قیمت به نظر می‌رسد که لنزی مناسب برای شروع کار باشد.

بیشتر بخوانید

هزینه دوربین کامپکت Zeiss ’ZX1 باسیستم عامل اندروید ۶۰۰۰ دلار است

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا