فوجی فیلم ازسریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد

فوجی فیلم رسماً از سریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد ،این لنز اولین لنز F1.0 در جهان برای دوربین های بدون آینه که دارای قابلیت فوکوس خودکار و همچنین سی و پنجمین لنزی است که فوجی فیلم برای دوربین های سری X خود تولید کرده است.

لنز Fujinon XF 50mm f/1.0 WR فوجی فیلم ویژه دوربین‌های پیشرفته سری X با سنسور APS-C ساخته شده است. این لنز به دلیل روزنه بزرگی که دارد نور بیشتری را وارد سنسور می‌کند و باعث می‌شود کاربر در محیط‌های کم‌نور با عمق میدان سطحی نیز بتواند عکس‌های باکیفیتی را بگیرد.

فوجی فیلم ازسریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد

این لنز می‌تواند در محیط‌های تاریک نیز با سرعت و دقت زیاد عمل کند. همچنین استفاده از فوکوس دستی آن به لطف طراحی جدید حلقه فوکوس راحت‌تر می‌شود.

طول لنز XF50mmf1.0 R WR حدود ۱۰/۳ سانتی‌متر است و ۸۴۴ گرم وزن دارد. درون این لنز نیز ۱۲ المنت اپتیکی در ۹ گروه قرار گرفته است. اگر بخواهید مقایسه کنید لنز ۵۶ میلیمتری فوجی فیلم با ضریب اف ۱.۲ حدوداً ۴۰۸ گرم وزن و ۷.۶۲ سانتی‌متر طول دارد. لنز فول فریم Z-Noct نیز در حدود ۱۵ سانتی‌متر طول و ۱۹۹۶ گرم وزن دارد. و یک تفاوت لنز جدید با مدل‌های ۵۶ میلی‌متری این است که این لنز جدید در برابر قطرات آب و گرد غبار مقاومت بیشتر دارد.

فوجی فیلم ازسریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد

لنزهای فوکوس خودکار با ضریب اف پایین به دلیل قطر کم صفحه فوکال (Focal Plane) که دارد ساخت مشکلی دارد. فوجی فیلم اعلام کرده است که فرآیند توسعه سخت لنز XF50mmf1.0 را توسعه خواهد داد.

این لنز اجازه میدهد حتی با سیستم های فوکوس خودکار دوربین های Fuji X-Pro3 و X-T4 کار کند.

فوجی فیلم ازسریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد

لنز جدید fujifilm XF 50mm F1.0 R WR در پاییز سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۴۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

نمونه تصاویر لنزجدید .fujifilm XF 50mm F1.0 R WR

بیشتر بخوانید

رونمایی پاناسونیک از دوربین Lumix DC-S5

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا