آغاز به کارهفدهمین نمایشگاه تصویرسال در خانه هنرمندان

هفدهمین نمایشگاه «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر» عصر جمعه ۲ اسفندماه با حضور سینماگران و هنرمندان عکاس در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه عکاسان جوان به نقل از دبیرخانه تصویر سال ، هفدهمین نمایشگاه «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر» عصر جمعه ۲ اسفندماه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد و «سوهانک» فیلم دیده نشده عباس کیارستمی به عنوان فیلم مراسم افتتاحیه برای حاضران به نمایش درآمد.

فیلم «سوهانک» را بهمن کیارستمی و جعفر پناهی فیلمبرداری کرده اند و عباس کیارستمی نیز به جای همه پرسوناژهای فیلم «طعم گیلاس» بازی کرده است که این فیلم را بهمن کیارستمی در اختیار هفدهمین نمایشگاه و جشنواره فیلم تصویر قرار داده است و اولین نمایش جهانی این فیلم در این جشنواره رقم می خورد و بعد از آن قرار است که این فیلم به مناسبت بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو پاریس در بهار سال آینده به نمایش درآید.

در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه این جشنواره از آخرین شماره مجله «تصویر سال» که شامل آثار برگزیده برگزیده ها در بخش جوانان زیر ۲۵ سال در طول ۱۰ سال اخیر، رونمایی شد.

در ادامه این مراسم فیلم «سوهانک» به نمایش درآمد و سپس بخش های نمایشگاهی این جشنواره گشایش یافت و حاضران از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

این نمایشگاه در بخش های بخش‌های آزاد و مسابقه «جوانان زیر ۲۵ سال» در رشته های هنری عکس، پوستر، کارتون و کاریکاتور و بخش فیلم برگزار می شود.

در این دوره بخش ویژه با عنوان «چهل سال، تهران» دربرگیرنده آثار تجسمی هنرمندان سراسر کشور از شهر تهران در طی چهل سال گذشته (۱۳۵۷-۱۳۹۸) به‌ همراه فیلم‌های مستندی که درباره شهر تهران و یا با محوریت مکانی شهر تهران ساخته شده‌ است به نمایش گذاشته شده است.

در هفدهمین نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر ۸۰۰ قاب چاپ شده در بخش نمایشگاهی و بیش از ۱۵۰۰ تصویر در بخش مالتی مدیا به نمایش در می آید و در بخش جشنواره فیلم تصویر، ۱۳۵ فیلم منتخب روی پرده می رود و در بخش ۴۰ سال تهران نیز ۳۰ فیلم به نمایش درمی آید.

هفدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تا ۲۳ اسفندماه در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد. مراسم و اختتامیه این رویداد نیز جمعه ۲۳ اسفندماه ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

جشنواره _ آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه تصویرسال در خانه هنرمندان

بیشتر بخوانید

نمایشگاه عکس بدرقه سردار در جزیره کیش افتتاح شد

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا