رونمایی نیکون از لنز سوپر تله فوتو ۴۰۰mm F2.8 TC VR

نیکون ، رسماً از لنز سوپر تله فوتو ۴۰۰mm F2.8 TC VR S برای دوربین‌های بدون آینه فول فریم سری Z رونمایی کرد.بهترین عملکرد این لنز کار با دوربین پر سرعت و رده‌بالای Nikon Z9 به دست می‌آید. این لنز پرایم دارای دیافراگم بسیار باز f/2.8 است. با توجه به سرعت بالای دوربین‌های رده حرفه‌ای این شرکت مانند Z9، نیاز به لنز‌های بسیار پرسرعت از لحاظ فوکوس احساس می‌شود.

رونمایی نیکون از لنز سوپر تله فوتو 400mm F2.8 TC VR

این لنز علاوه بر این داشتن دیافراگم بسیار باز f/2.8 موجب می‌شود تا در تصاویری که با این لنز ثبت می‌شود، سوژه‌ها به خوبی از زمینه جدا شوند.

بنابراین به راحتی می‌توانید یک ورزشکار یا یک پرنده یا یک اتومبیل را که در فاصله‌ای بسیار دور قرار دارند به سادگی از زمینه جدا کرده و تصویری فوق‌العاده حرفه‌ای ثبت کنید. بنابراین به راحتی می‌توانید یک ورزشکار یا یک پرنده یا یک اتومبیل را که در فاصله‌ای بسیار دور قرار دارند به سادگی از زمینه جدا کرده و تصویری فوق‌العاده حرفه‌ای ثبت کنید.

رونمایی نیکون از لنز سوپر تله فوتو 400mm F2.8 TC VR

لنز نیکون ۴۰۰mm f/2.8 TC VR S دارای زاویه دید ۶ درجه ۱۰ دقیقه است و در صورت استفاده از مبدل داخلی آن، محدوده دید ان برابر ۴ درجه و ۳۰ دقیقه می‌شود.

میزان بزرگنمایی آن هم به ترتیب ۰.۱۷X و ۰.۲۳X برای فاصله کانونی‌های ۴۰۰mm و ۵۶۰mm است.

رونمایی نیکون از لنز سوپر تله فوتو 400mm F2.8 TC VR

این لنز برای استفاده در فضای خارجی ساخته شده و عایق‌بندی بسیار قدرتمندی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و غبار به داخل لنز دارد. ضمنا اولین لنز در این بازه است که دارای یک مبدل داخلی ۱.۴x هم هست. یعنی در داخل خود لنز یک مبدل TC یا teleconverter با ضریب بزرگنمایی ۱.۴ برابر هم دارد که در هر زمانی که نیاز بود، می‌توانید با استفاده از آن، فاصله کانونی لنز را تا ۵۶۰mm افزایش دهید و پس از عکس‌برداری مجددا به ۴۰۰mm برگردانید.

این گزینه عملا لنز نیکون ۴۰۰mm f/2.8 TC VR S را به یک لنز زوم تبدیل می‌کند! چون می‌توانید بدون اینکه جای خودتان را تغییر دهید، به راحتی تصویر سوژه را نزدیک‌تر یا دورتر عکاسی کنید. توجه داشته باشید که حداقل فاصله فوکوس برای این لنز ۲.۵ متر است.

رونمایی نیکون از لنز سوپر تله فوتو 400mm F2.8 TC VR

نیکون در این لنز از یک نوع موتور فوکوس جدید استفاده کرده است که آن را SSVCM نامیده و مخفف عبارت Silky Swift Voice Coil Motor1 هست. ظاهرا این بی‌صدا‌ترین موتور فوکوسی است که تابحال برای یک لنز تله بلند ساخته است و سرعت آن بسیار بالاتر از لنز‌های تله بلند قبلی این شرکت است.

همچنین یک نوع پوشش به نام Meso Amorphous Coat هم روی عدسی‌های این لنز استفاده شده که کمترین مقدار بازتاب را در تاریخ لنز‌های نیکون دارد. بنابراین میزان بازتاب‌های داخلی این لنز با این تعداد عدسی، بسیار ناچیز و تصویر آن بسیار شارپ و پرکنتراست است.

لنز نیکون ۴۰۰mm f/2.8 TC VR S آخر ماه فوریه ۲۰۲۲ با قیمتی حدود ۱۴ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

نمونه عکسهای لنز Nikon 400mm F2.8 TC VR S

گرد آورنده و تنظیم : لیلا سلیمانی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا