افتتاح نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه عکس «سکوت طولانی « با موضوع جنگ هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ در فرهنگسرای نیاوران برپا میشود.

نمایشگاه عکس «سکوت طولانی » به بهانه بیستمین سال عروج هنرمند، عکاس و مستندساز« سید ابراهیم اصغرزاده هشتم بهمن ساعت ۱۷ »در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد. پیش از آن فیلم مستند «سکوت طولانی» به کارگردان آن مرحوم راس ساعت ۱۵:۴۵ در همین سالن به نمایش در خواهد آمد.

در این نمایشگاه برای اولین بار برخی از عکس‌های ثبت شده توسط مرحوم سید ابراهیم اصغرزاده با ۶۰ قاب عکس در اندازه‌های متنوع در کنار نمایش آخرین مستند ساخته شده توسط این هنرمند در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

آثاری از جنگ عراق علیه ایران، جنگ بوسنی در سال های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲، غائله مسلمانان کشمیر در سال ۱۳۷۵، و عتبات عالیات در سال‌های حکومت صدام به نمایش گذاشته میشود .

افتتاح نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» در فرهنگسرای نیاوران

ابراهیم اصغرزاده، عکاس و مستندساز، متولد ٢٩ بهمن ١٣۴۶ شهر مشهد بود. اولین علاقه‌های او به دنیای تصویر را در ثبت مستندگونه حضور خود و هم رزمانش را در جنگ تحمیلی و در جبهه‌های کوهستان‌های غربی ایران می‌توان مشاهده کرد. او در میانه دهه ۶۰ به آموزش تخصصی عکاسی و خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه قدس روی آورد. او تا پایان جنگ برای آن روزنامه عکاسی کرد و در سال ۱۳۶۸ در دانشگاه هنر تهران در رشته فیلم‌سازی پذیرفته شد.

ابراهیم اصغرزاده در تمام مدت عمر فیلم‌سازی خود عکاسی را رها نکرد و در سفر به کشورهای مختلف مثل بوسنی، لبنان، کشمیر، که بیشتر درگیر جنگ بودند، عکس‌هایی برای آرشیو شخصی خود می‌گرفت. وی چند ماه بعد از آخرین پروژه عکاسی‌اش از عتبات عالیات در حالی که برای اتمام یک پروژه فیلم مستند درباره مادران شهدا سفر می‌کرد، در یک حادثه هوایی در کوه‌های زاگرس در سن ۳۴ سالگی درگذشت.

زمان و ساعات بازدید این نمایشگاه از ۹ تا ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی پاسداران شمالی، روبروی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد است.

جنگ _ افتتاح نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» در فرهنگسرای نیاوران

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا