رونمایی لایکا از دوربین M11 با سنسور ۶۰ مگاپیکسلی

شرکت لایکا (Leica) از جدیدترین دوربین بدون آینه مدل M11 با سنسور ۶۰ مگاپیکسل سری M با ویژگی های جدیدی رونمایی کرد.

دوربین شرکت لایکا مدل M11

ویژگی اصلی M11 یک سنسور فول فریم ۶۰ مگاپیکسلی است «رزولوشن سه‌گانه» هم نامیده می‌شود، می‌تواند خروجی‌های ۶۰، ۳۶ و ۱۸ مگاپیکسلی را با فرمت‌های DNG RAW و JPG ارائه دهد.

در دوربین M11 از یک فیلتر فوق باریک فرابنفش روی سنسور استفاده کرده که باعث ثبت رنگ‌های طبیعی‌تر می‌شود. به این ترتیب دامنه دینامیکی تصاویر این دوربین از همه دوربین‌های سری M حتی شامل مدل‌های مونوکروم سیاه و سفید بیشتر است. بازه حساسیت ISO نیز در این دوربین از ۶۴ شروع شده و به ۵۰.۰۰۰ نیز می‌رسد.

رونمایی لایکا از دوربین M11 با سنسور 60 مگاپیکسلی

در ظاهر، M11 شبیه مدل های قبلی M است، اما تغییرات سخت افزاری دارد ، قابل توجه ترین تغییر نسبت به دوربین های قبلی M این است از فاصله‌یاب اپتیکال لایکا و فوکوس دستی استفاده می‌کند. نمایشگر ۳ اینچی که به‌عنوان منظره‌یاب نیز می‌توان از آن بهره برد، با داشتن ۲،۳۳۲،۸۰۰ پیکسل، وضوحی دو برابری نسبت به نسل قبلی خود با ۱،۰۳۶،۸۰۰ پیکسل دارد. از خصیصه‌های مدرنی که M11 با خود به همراه دارد، می‌توان به وجود هر دو نوع شاتر الکترونیکی و مکانیکی اشاره کرد.

در دوربین جدید لایکا M11 از باتری‌های جدید کارتریج‌شکل استفاده میشود تا تعویض آن‌ها سریع‌تر باشد ، باتری جدید ۶۴ درصد نسبت به باتری M10بزرگ‌تر شده و حالا می‌تواند تا ۷۰۰ شات با استفاده از نمایشگر بیرونی و یا ۱۷۰۰ شات با رنج‌فایندر دوام بیاورد.

همچنین ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم دارد اما می‌توانید تصاویر را روی کارت حافظه SD هم ذخیره کنید. درگاه USB-C این دوربین استاندارد MFi اپل را نیز دارد تا بتوانید آن را مستقیماً‌ به آیفون یا آی‌پد خود متصل کنید.

رونمایی لایکا از دوربین M11 با سنسور 60 مگاپیکسلی

لایکا دوربین M11 را در دو مدل عرضه می‌کند، یک مدل تماماً مشکی و یک مدل کلاسیک نقره‌ای و مشکی که مدل دوم در بدنه‌ی خود از فلز برنج استفاده می‌کند که به‌همین‌دلیل، با ۶۴۰ گرم وزن، حدود ۱۰۰ گرم سنگین‌تر از مدل تماماً سیاه این دوربین است. برای کاهش وزن، این دوربین یک لایه‌ی آلومینیومی با پوشش ضدخش در بالای خود دارد

رونمایی لایکا از دوربین M11 با سنسور 60 مگاپیکسلی

این دوربین به گفته شرکت لایکا ۴۰ بهبود و ارتقا نسبت به M10 داشته و با قیمت ۸۹۹۵ دلاری نیمه دوم سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد.

نمونه عکسهای دوربین لایکا M11

گردآورنده و تنظیم : زهرا سیدی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا