چگونه در خانه با موبایل عکاسی کنیم؟

عکاسی با موبایل _ عکاسی هنری است که عده زیادی به آن علاقه دارند و از طرفی کارایی های بسیاری نیز دارد. از طریق عکاسی می توانید لحظه ها را ثبت کنید و تصاویری فوق‌العاده را خلق کنید ، با این حال عده بسیاری فکر می کنند برای یادگیری عکاسی باید حتماً دوربین حرفه‌ای داشته باشند و یا به لوکیشن های خاص بروند. همین نکته باعث می شود دست از یادگیری این هنر بردارند و در این راه قدم نگذارند.

اما خوب است بدانید که بسیاری از عکس های خاصی که در فضای مجازی و هر جای دیگری می بینید، تنها با یک گوشی دوربین‌دار گرفته شده‌اند و لوکیشن های جذاب زیادی هم در خانه و محیط اطراف شما وجود دارند که با توجه به آن ها، می توانید لوکیشن های بسیار زیبایی برای عکاسی پیدا کنید. با یادگیری قوانین ترکیب‌بندی، کادربندی و نورپردازی، می توانید به عکاسی در خانه با موبایل بپردازید.

عکاسی درباره تکنیک است و با تمرین این تکنیک ها، می توانید به یک عکاس ماهر تبدیل شوید.
با جست و جو در سایت باشگاه عکاسان جوان ، می توانید مطالب زیادی درباره عکاسی و نکات مربوط به سبک های مختلف این هنر را بیاموزید.

در این مقاله به چگونگی عکاسی در خانه با موبایل می پردازیم.

طریق _ چگونه در خانه با موبایل عکاسی کنیم؟

ایده عکاسی در خانه با موبایل از خود

یکی از جذاب‌ترین و البته سخت‌ترین چالش های عکاسی، عکاسی در خانه با گوشی از خودتان است.

در واقع در چنین موقعیتی باید برخی قوانین را رعایت کنید تا بتوانید عکس های با کیفیتی بگیرید ، بله درست است که کنترل شرایط و کادربندی به عهده خودتان است و می توانید شرایط را به خوبی کنترل کنید.

با این حال باید بدانید به چه تجهیزاتی نیاز دارید و چگونه می توانید همه چیز را در تعادل نگهدارید.
لازم است که حتماً از سه پایه و یا مونوپاد برای نگه‌داشتن دوربین استفاده کنید ، همچنین باید پیش از عکاسی کادربندی خود را مشخص کنید و میزان فاصله موبایل از خودتان را بسنجید، برای این کار می توانید اول زوایا و فاصله های مختلف را امتحان کنید و بعد به قاب دلخواهتان برسید.

ترکیب‌بندی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، پس زمینه بهتر است رنگی خنثی داشته باشد و ساده نیز در نظر گرفته شود. در این صورت شما به عنوان سوژه اصلی بهتر دیده می شوید. بهتر است نه خیلی نزدیک باشید و نه خیلی دور. یک فاصله متعادل بهترین گزینه است. می توانید ژست های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک در آخر مورد پسندتان قرار می گیرد.
گزینه بعدی نورپردازی است ، نورپردازی از مهم‌ترین ارکان عکاسیِ به شمار می رود که از طریق آن می توانید حتی کیفیت عکس ها را تغییر دهید.

نورپردازی می تواند هم از طریق نور طبیعی باشد و هم تجهیزات نوری ، برای بهره بردن از نور طبیعی، باید کادرتان را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که رو به روی نور باشد؛ یعنی دوربین موبایل پشت به نور باشد.

همچنین می تواند نور را از بغل داشته باشید؛ یعنی می توانید خودتان نزدیک به پنجره باشید، به‌گونه‌ای که نور نیمی از چهره‌تان را پوشش دهد ، معمولاً این کار برای عکس های پرتره و دراماتیک انجام می شود.

برای عکس‌برداری های دیگر نیز بهتر است از نور طبیعی و یا رینگ لایت های کوچک استفاده کنید. توجه کنید نور نباید باعث تغییر رنگ و یا از بین رفتن جزئیات شود ؛ این موضوع به ویژه در عکاسی در خانه با موبایل از محصولات، باید مورد توجه قرار بگیرد.

طریق _ چگونه در خانه با موبایل عکاسی کنیم؟

آموزش عکاسی با موبایل در خانه

برای عکاسی در خانه با گوشی، می توانید به دنبال لوکیشن های جذاب باشید.

فقط کافی است به دقت محیط اطرافتان را ببینید و بتوانید از چیز هایی که همیشه به سادگی از کنارشان می گذشتید، کادری زیبا در بیاورید.

یک دیوار ساده، تصویر یک درب قدیمی، وسایل قدیمی و جذاب، ترکیب دکور های مدرن و قدیمی و بسیاری از موارد دیگر، می توانند سوژه عکاسی و یا لوکیشن عکس‌برداری شما باشند.

برای اینکه بتوانید عکس های با کیفیتی بگیرید، باید تکنیک های مختلف آن را بشناسید و به کار بگیرید ، از این طریق توانایی شما بالا می رود و می توانید عکاسی در خانه با موبایل را به بهترین شکل انجام دهید.

چگونه در خانه با موبایل عکاسی کنیم؟

ترفند های عکاسی با موبایل در منزل

همان‌طور که می دانید، هر صنعت و هنری دارای تکنیک ها و ترفند هایی است که از طریق آن ها پیش می رود و با یادگیری و رعایت آن ها، می توانید موفق‌تر عمل کنید.

عکاسی هم ترفند های مختص به خود را دارد که با رعایت آن ها عکس‌هایتان با کیفیت‌ تر و زیباتر دیده می شوند. در این بخش به برخی از ترفند هایی که برای عکاسی در خانه با موبایل کاربرد دارند، اشاره می کنیم…

  • لنزتان را پاک کنید

حتماً این نکته را مدنظر قرار دهید، تمیز کردن لنز دوربین شاید در ابتدا بی ربط به نظر برسد.

با این حال به خاطر اینکه موبایل در طول روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین ممکن است در تماس با لوازم مختلف در کیف و یا خاک گرفتن، لنز کثیف شود و قبل از عکاسی با پاک کردن آن، می توانید کیفیت عکس‌هایتان را بسیار بالاتر ببرید.

کافی است با پارچه‌ای تمیز لنز را پیش از عکاسی پاک کرده و بعد شروع به گرفتن عکس کنید.

  • نورپردازی

بعد از اینکه محیط موردنظر را برای عکاسی در خانه با گوشی انتخاب کردید، حتماً شرایط را برای نورپردازی مناسب مهیا کنید.

درواقع نور طبیعی به نور خورشید گفته می شود و اگر نور طبیعی خوبی نداشتید، می توانید از رینگ لایت های مخصوص استفاده کنید ، معمولاً رینگ لایت ها نور یکدستی دارند و حتی شدت نور در آن ها تغییر می کند.

نور طبیعی در ساعات و شرایط آب و هوایی مختلف، متفاوت خواهد بود؛ اما نور مصنوعی تحت کنترل شماست و بهتر می توانید شرایط را از طریق آن در دست بگیرید.

  • عکس های متعدد بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات در گرفتن عکس خوب، به ویژه اگر مبتدی و آماتور هستید، گرفتن عکس از زوایای مختلف است ، حتی بهتر است از هر زاویه هم چند عکس بگیرید تا بتوانید از بین آن ها انتخاب کنید.

از آنجایی که عکاسی و انتخاب عکس یک فرآیند کاملاً شخصی است و هر شخص ممکن است از یک نتیجه خاص خوشش بیاید، این تکرار و تعدد عکس به شما نشان می دهد چه زاویه‌ای را دوست دارید و دست شما را در انتخاب عکس باز می گذارد.

  • اصلاً زوم نکنید

اگر سوژه در شرایطی قرار دارد که باید از نزدیک‌تر از آن عکس بگیرید، حتماً خودتان به آن نزدیک شوید و اصلاً زوم نکنید.

در عکاسی در خانه با موبایل نباید از زوم استفاده کنید چون دوربین های موبایل حرفه‌ای نیستند و کیفیت عکس را با زوم به شدت پایین خواهید آورد.

به راحتی با نزدیک شدن به سوژه، می توانید عکس های بسیار زیبایی بگیرید که کیفیت بالایی هم دارند.

  • تجهیزات موردنیاز برای عکاسی با موبایل در خانه

برای عکاسی در خانه با موبایل می توانید از سه پایه استفاده کنید تا لرزش به کمترین حد خود برسد و برای عکاسی از خودتان نیز به این وسیله احتیاج خواهید داشت.

از طرفی داشتن یک رینگ لایت حرفه‌ای برای گرفتن عکس های خاص و جذاب لازم است ، نورپردازی مهم‌ترین رکن در عکاسی محسوب می شود که از طریق رینگ لایت می توانید این هنر را به شکل حرفه‌ای یاد بگیرید.

  • اپلیکیشن‌های ویرایش عکس در موبایل

عکس گرفتن تنها بخشی از فرآیند عکاسی است ، ادیت کردن نیز مانند هر مرحله‌ای عکاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتی اگر عکس های باکیفیتی بگیرید و دوربین موبایلتان خوب باشد، باز هم باید عکس‌هایتان را ادیت کنید تا تمامی جزئیات آن ها در تعادل قرار بگیرند.

برنامه های مختلفی هستند که به شما اجازه می دهند نورپردازی، سایه ها، اشباع رنگ، میزان شارپ بودن و کنتراست عکس ها را تغییر دهید ، همچنین فیلتر های مختلفی هستند که می توانید به عکس‌هایتان با توجه به موقعیت و سلیقه خود، اضافه کنید.

Photoshop Express، picsart،Snapseed، Iphoto و بسیاری از برنامه های دیگر هستند که می توانید از طریق آن ها عکس ها را داخل موبایلتان ادیت کنید.

نصب و کار با این اپلیکیشن ها بسیار ساده است و بیشتر آپشن های آن ها رایگان است ، برخی امکانات نیز پولی می باشد.

جمع‌بندی

عکاسی در خانه با موبایل ، با رعایت نکات گفته شده به راحتی انجام می شود ، کافی است تکنیک ها را انجام دهید و دانش خود را درباره فنون عکاسی و اصول آن، دائماً بالا ببرید و توانایی خود را در این زمینه تقویت کنید.

سایت باشگاه عکاسان جوان مقالات آموزشی زیادی را درباره عکاسی با موبایل، عکاسی با دوربین و سبک های مختلف عکاسی منتشر کرده است.

با ورود به این سایت و مطالعه منابع معتبر آن، می توانید با تمرین و به کار گیری آموزش ها، به یک عکاس خبره تبدیل شوید.

بیشتر بخوانید:

چگونه در شب با موبایل عکس های زیبا بگیریم؟

چگونه با موبایل از طبیعت عکس های زیبا بگیریم

گردآورنده و تنظیم : لیلا سلیمانی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا