سیل و طوفان در آمریکای مرکزی

طوفان آتا یکی از بزرگترین طوفان ها طی چند سال اخیر در آمریکای مرکزی است با بارش شدید باران همراه بود که باعث سیل وخسارات بالایی برجای گذاشت.

وقوع طوفان «اتا» در هفت کشور آمریکای مرکزی دست کم بیش از ۲۰۰ کشته و مفقود برجای گذاشته و هزاران نفر را بی خانمان ساخته است. شمار کشته شدگان در گواتمالا که بیشتر از دیگر کشورهای این منطقه آسیب دیده است، تاکنون به بیش از ۱۵۰ نفر می رسد.

بسیاری از این قربانیان به دلیل حوادث مرتبط با رانش زمین ناشی از تندباد جان خود را از دست داده‌اند. تنها در یک روستا ۲۵ تن در حوادث مرتبط با رانش زمین جان باخته‌اند.رانش زمین تعداد زیادی از خانه‌ها را در مناطق طوفان زده تخریب کرده و دسترسی به این نواحی را غیرممکن ساخته است.

به گفته گروه کارشناسان «مجمع بین المللی تغییرات اقلیمی» (IPCC)، تغییرات اقلیمی موجب افزایش دمای آب‌های سطح اقیانوس‌ها شده است که این امر به ایجاد طوفان و بارش‌های شدید کمک می‌کند.

طوفان آتا با درجه سختی چهار براساس مقیاس پنجگانه «سفیر-سیمپسون»، سه شنبه گذشته با باد‌هایی به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت وارد این کشور شد و به تدریج پس از عبور از نیکاراگوئه و هندوراس از شدت آن کاسته شد. اتا یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌هایی توصیف شده که در سال‌های اخیر آمریکای مرکزی را درنوردیده‌اند .

بیشتر بخوانید

زمین لرزه شدید در ترکیه

آتش سوزی در جنگلهای کالیفرنیا

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا