رو نمایی از جدیدترین دوربین و لنزهای پنتاکس در سال ۲۰۲۱

شرکت ریکو (Ricoh) در یک ویدئویی ۴۰ دقیقه‌ای جزئیاتی ازجدیدترین دوربین APS-C DSLR و لنزهای Pentax D FA 21mm Limited ، Pentax HD DA ★ ۱۶-۵۰mm f / 2.8  و HD Pentax-D FA* 85mm f/1.4ED منتشر کرد. ریکو یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی عکاسی است که به‌دلیل تولید دوربین‌های سری پنتاکس (Pentax) شناخته می‌شود.همایشی به عنوان CP + 2020 قرار بود در ژاپن برگزار شود شرکت ریکو برای حضور در این همایش برنامه ریزی کرده بود ولی به خاطر ویروس کرونا این همایش لغو شد .

دوربین پرچمدار جدید Pentax APS-C

 ریکو _ پنتاکس _ رو نمایی از جدیدترین دوربین و لنزهای پنتاکس در سال ۲۰۲۱

یکی ازمهم‌ترین محصولات که شرکت ریکو د، دوربین پرچم‌دار APS-C DSLR سری پنتاکس است فعلا نامش فاش نشده است این دوربین جدید قرار است همچون مدل K-7 بدنه‌ای جمع‌و‌جور و بادوام داشته باشد و تاحد ممکن به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مجهز شود.

.در این دوربین از منظره‌یاب اپتیکال از «نوعی ماده‌ی شیشه‌ای ویژه» استفاده می‌کند تا بتواند تصاویر را به‌شکلی واضح و بدون اعوجاج با بزرگ‌نمایی ۱/۰۵ برابری به‌نمایش بگذارد. این عدد معادل بزرگ‌نمایی ۰/۷ برابری منظره‌یاب اپتیکال دوربین فول فریم پنتاکس K1 است.

 ریکو _ پنتاکس _ رو نمایی از جدیدترین دوربین و لنزهای پنتاکس در سال ۲۰۲۱

دوربین جدید پنتاکس همچنین نوعی حسگر چشمی خواهد داشت که دقیقا در زیر محل قرارگیری چشم (Eyecup) جای گرفته است. این حسگر می‌تواند هنگامی‌که چشمتان را روبه‌روی منظره‌یاب قرار می‌دهید، نور LCD را کاهش دهد. معرفی دوربین بخاطر ویروس کرونا به تاخیر افتاده است شرکت امیدوار است تا پایان سال این دوربین را به بازار عرضه کند.

لنز HD Pentax D FA 21mm Limited

این لنز نخستین محصول D FA لنزهای خانواده‌ی Limited پنتاکس است ، در طراحی بدنه ساختاری فلزی خواهد داشت در دو رنگ کلاسیک مشکی و نقره ای با طرح کلاسیک با فاصله کانونی ۲۱ میلی متر از سری لنز های محدود طراحی شده است این لنز به چند ویژگی اساسی لنزهای سری Limited مجهز شده است.

 ریکو _ پنتاکس _ رو نمایی از جدیدترین دوربین و لنزهای پنتاکس در سال ۲۰۲۱

یکی از ویژگی‌ها، نمایش تصاویر به‌ طبیعی‌ترین شکل ممکن است، بنابراین لنزها کاربردی و مفید خواهند بود. بر خلاف دیگر لنزهای موجود در این سری ، قرار است از یک فوکوس داخلی DC استفاده کند و این لنز در برابر نفوذ رطوبت مقاوم خواهد بود. و هود آن به بدنه‌ی آن چسبیده است. هیچ ویژگی دیگری از جمله حداکثر دیافراگم اعلام نشده است. رونمای از این لنزها در سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.

لنز HD Pentax DA★ ۱۶-۵۰mm f/2.8

این لنزدر دسته لنز های استادارد قرار دارد و از نسل سری “ستاره” به حساب می آید که به طور خاص برای دوربین های دارای سنسور APS-C طراحی شده است. نوعی موتور فوکوس پرسرعت و کم‌صدا با نام تجاری Pulse مجهز است. ریکو برای قراردادن این موتور در این لنز مجبور شده است تا حدی در طراحی آن بازنگری کند.

انتظار می رود این لنز در نیمه اول سال ۲۰۲۱ انجام شود و به احتمال زیاد زمان انتشار آن همزمان می شود با انتشار دوربین جدید APS-C. ریکو همچنین در آینده قول داد که لنزهای کم حجم و مقرون به صرفه را انتخاب کند.

این لنزدر دسته لنز های استادارد قرار دارد و از نسل سری “ستاره” به حساب می آید که به طور خاص برای دوربین های دارای سنسور APS-C طراحی شده است.

نوعی موتور فوکوس پرسرعت و کم‌صدا با نام تجاری Pulse مجهز است. ریکو برای قراردادن این موتور در این لنز مجبور شده است تا حدی در طراحی آن بازنگری کند.انتظار می رود این لنز در نیمه اول سال ۲۰۲۱ انجام شود و به احتمال زیاد زمان انتشار آن همزمان می شود با انتشار دوربین جدید APS-C. ریکو همچنین در آینده قول داد که لنزهای کم حجم و مقرون به صرفه را انتخاب کند.

لنز HD Pentax-D FA* 85mm f/1.4ED

رو نمایی از جدیدترین دوربین و لنزهای پنتاکس در سال ۲۰۲۱

این لنز جدید از لحاظ میزان درخواست، دومین لنز پرایم محبوب پنتاکس به‌حساب می‌آید. او از این لنز به‌عنوان بهترین لنز در کلاس لنزهای پرایم یاد می‌کند. لنز ۸۵ میلی‌متری ریکو به سه عدسی Super ED مجهز است تا بتواند میزان اعوجاج رنگی (انحراف کروماتیک) را تا‌حدممکن کاهش دهد.

لنز یادشده در بخش جلویی یک عدسی واگرا دارد تا بتواند با انکسار بیش‌از‌حد نور مبارزه کند. انکسار شدید نور می‌تواند به ایجاد مشکلاتی در تصویر نهایی منجر شود.

برای فهمیدن جزئیات نهایی این چهار محصول باید فعلا منتظر بمانیم و ببینیم شرکت ریکو چه برنامه‌هایی در سر دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

فوجی فیلم دوربین های مدیوم فرمت را با قیمت ارزانتر روانه بازار می کند

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا