بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

لحظات خانوادگی با ارزش است و گاهی اوقات می خواهید مدت زمانی را که با دوستان یا عزیزانتان گذرانده اید تصاویر بهتری را با دوربین های کامپکت (Compact cameras ) ثبت کنید. ما گروهی از دوربین ها را انتخاب کرده ایم که به راحتی می تواند در کنار شما باشد ، و این می تواند برای گرفتن عکس در هر کجا و هر زمان که میتواند برای شما خاطره انگیز باشد .

Sony a6100

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

این سیستم یکی از بهترین سیستم های فوکوس دهی موجود در بازار محصولات عکاسی به شمار آورده می شود . این سیستم قادر است تا افراد را در درون کادر تشخیص داده و به تعقیب همزمان آنها بپردازد .

در زمان استفاده از این سیستم ؛ دوربین به محض تشخیص دادن هر فرد تلاش می کند تا چشم او را پیدا کرده و در فوکوس قرار دهد و در شرایطی که قادر به تشخیص دقیق نقطه فوکوس نباشد ؛ بنابراین تلاش میکند تا تمام چهره فرد را در فوکوس قرار دهد.

این سیستم به اندازه ای هوشمند عمل می کند که در صورت روی چرخاندن سوژه از دوربین ؛ ناحیه فوکوس را حفظ نموده و در زمان تشخیص مجدد چهره فرد ؛ چهره و چشم او را مجددا در فوکوس خود قرار می دهد. در حال حاضر هیچ یک از دیگر سیستم های اتوفوکوس از این قدرت عمل برخوردار نیستند .

با توجه به این شرایط دوربین کامپکت بدون آینه سونی Sony a6100 با برخورداری از یکی از بهترین سیستم های اتوفوکوس موجود در جهان ؛ یکی از بهترین دوربین برای عکاسی در محیط های خانوادگی ؛ مراسم و … به شمار می آید.

همچنین از کلیپ های ویدیویی بسیار ماهر که توسط این دوربین ضبط شده و تصاویر های که گرفته شده است را می تواند به راحتی تصاویر را به تلفن هوشمند شما منتقل کند.

سونی a6100 لنزهای زوم قوی ۱۶-۵۰ میلی متری که مناسب این دوربین است ، تعدادی لنز با فاصله کانونی نسبتاً مقرون به صرفه در دسترس است که به محض کاهش مقدار نور ؛ دوربین به صورت خودکار مقدار ایزو را افزایش می دهد تا بتوان از یک سرعت شاتر مناسب استفاده نمود .و تصویر بهتری را ثبت کنی

برخلاف بسیاری از مدل های قدیمی تر سونی ، دوربین سونی Sony a6100 دارای صفحه ال سی دی لمسی است .

این حالت اهمیت بسیار زیادی دارد و به همراه قابلیت کاربری آسان ؛ امکان کنترل سیستم فوکوس با استفاده از عملکرد صفحه لمسی یکی از ویژگی های بسیار برجسته این دوربین به شمار آورده می شود .

Sony a6100 یک دوربین کامپکت بدون آینه APS-C است. از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C، پردازنده‌ی تصویر BIONZ X و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی ۴۲۵ نقطه‌ای با پوشش فریم ۸۴ درصدی بهره می‌برد. نمایشگر LCD لمسی ۳ اینچی ۹۲۱ هزار نقطه‌ای دارد

A6100ابتدایی ترین مدل در سری a6000 است تعداد نقطه‌های منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) دوربین کامپکت سونی a6100 از دوربین‌های دیگری همچون a6400 و سونی a6600 کمتر است.

منظره‌یاب الکترونیکی سونی a6100 از ۱/۴۴ میلیون نقطه بهره می‌برد،

سونی a6100 نیز همانند دوربین پرچم‌دار سونی a6400 مجهز به جک میکروفون است ولی خبری از جک هدفون در این دوربین نیست.

باتوجه به اینکه دوربین پرچم‌دار نیست، از سیستم فوکوس خودکار تعقیب چشم در زمان تصویربرداری ویدئویی پشتیبانی نمی‌کند و به‌علاوه فاقد قابلیت تثبیت تصویر است.

ویژگی ها و مشخصات اصلی دوربین کامپکت سونی Sony a6100 عبارتند از :

سنسور ۲۴MP APS-C CMOS

سیستم اتوفوکوس پیشرفته با قابلیت تعقیب سوژه
ویزور الکترونیکی از نوع ۱.۴۴M dot OLED
صفحه ال سی دی بازشونده لمسی
قابلیت انتقال تصاویر با وای فای و NFC
قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K
قابلیت شارژ با استفاده از USB

کیفیت عکس‌ها با خروجی JPEG در این دوربین بسیار مناسب بوده و عکس‌ها دارای رنگ‌هایی جذاب و جزئیاتی کامل و دقیق هستند.

سونی با کمک فناوری جدید خود توانسته است میزان نویز را به حداقل ممکن رسانده، در حالی که از جزئیات و شارپ بودن تصویر نکاهد. در هنگام عکاسی RAW نیز شما با اندکی وقفه، عکس‌هایی باکیفیت و دقیق به دست خواهید آورد.

قدرت تصویربرداری دوربین Sony a6100 حتی برای فیلمبرداران حرفه‌ای نیز قابل تحسین و کاربردی است.

از مهمترین ویژگی‌های آن می‌توان به امکان فیلمبرداری ۴K با بیشترین جزئیات و تا ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

تکنولوژی Jello سریع‌ترین حرکات سوژه در تمام فریم مشاهده شده را به‌خوبی تعقیب می‌کند و همچنین فیلمبرداری Full HD ( 1080 ) نیز با حداکثر سرعت و کمترین وقفه به ثبت می‌رسد.

بهترین کارت حافظه برای ضبط فیلم‌های ۴K در این دوربین، سری U3 است. در انتهای این بخش لازم به ذکر است که شما با خرید دوربین سونی a6100 صاحب دستگاهی خواهید بود که در هنگام فیلمبرداری و تعقیب سوژه نیز آتوفوکوسی بی‌نقص دارد.

این دوربین دارای پورت HDMI و سوکت نصب میکروفن داخلی است.

این دوربین کامپکت برای تازه‌واردان به دنیای عکاسی، گزینه‌ای فوق‌العاده است که با کمترین تنظیمات و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند عکس‌هایی حرفه‌ای و با کیفیت بالا با آن به ثبت برسانند.

Canon EOS M50

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

Canon EOS M50 از سری M یا بدون آینه است که از وجود یک سنسور APS-C با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و قادر است ویدیو‌ی با رزولوشن ۴K ثبت کند.

تکنولوژی بیسیم Wi-Fi با اتصال آسان NFC اجازه می دهد برای به اشتراک گذاری آسان بی سیم از عکس ها و فیلم ها به یک دستگاه تلفن همراه مرتبط شوید.

صفحه نمایش لمسی بزرگ ۳٫۰ اینچی یک روش بصری برای کنترل نقاط تمرکز، حرکت دادن منوها و بررسی تصاویر را فراهم می کند.

این صفحه همچنین دارای زاویه ای متفاوت برای کار بهتر از زاویه های بالا و پایین می باشد.

منظره یاب الکترونیکی OLED دارای مجتمع ۲٫۳۶ مگابایتی، امکان نظارت روشن در سطح چشم را فراهم می کند و همچنین اجازه می دهد تا با لمس و کشیدن AF برای حرکت دستی منطقه AF در حین عکاسی با EVF برای کنترل بصری بیشتر عمل کند.

بلوتوث امکان اتصال یک گوشی هوشمند یا رایانه لوحی را برای به اشتراک گذاری عکس سریع و خودکار بین دستگاه ها و همچنین قابلیت های کنترل از راه دور فراهم می کند.

گفشک فلاش اتصال به صورت پاپ آپ فراهم می کند تا نور اضافی برای کار در شرایط کم نور را مورد استفاده قرار دهید.

مشخصات مهم دوربین کامپکت بدون آینه کانن M50 در یک نگاه:

حسگر APS-C CMOS با رزولوشن ۲۴.۳ مگاپیکسل
حساسیت ISO 100-25600
اولین و بهترین دوربین کانن با پردازشگر DIGIC 8
سرعت عکس‌برداری پی‌درپی ۱۰ فریم بر ثانیه
سیستم بهبود یافته حسگر Dual Pixel CMOS AF
نمایشگر ۳ اینچی باز شو با قابلیت لمسی
منظره‌یاب الکترونیکی ۰.۳۹ اینچی OLED
فیلم‌برداری ۴K UHD

امکان اتصال WiFi و NFC و Bluetoothقابلیت Dual Pixel CMOS AF در این دوربین کامپکت بهبود یافته است.

دارای قابلیت تعویض لنز بوده و به همین سبب عکاسانی را که به دنبال یک راه آسان برای افزایش کیفیت عکس­ها و فیلمهای خود هستند را به آسانی به خود جذب می­کند.

این دوربین امکان برقراری ارتباط با بلوتوث را نیز دارد که ارتباط بسیار پایدارتر و کم‌مصرف‌تری است و در کنار برنامه خوب Canon Camera Connect این شرکت، امکان کنترل کامل دوربین را از راه دور می‌دهد.

برای دوربینی با چنین باطری ضعیفی، بلوتوث قطعاً کاربرد بیشتری نسبت به WiFi دارد.

M50 اولین دوربین کامپکت کانن است که در حالت RAW عکس‌ها را با فرمت CR3 ذخیره می‌کند. در این فرمت RAW می‌توان اولویت را بر روی کیفیت تصویر قرار داد و عکس‌ها را با حجم بالا ذخیره کرد، همچنین می‌توان از فرمت C-Raw استفاده کرد که در این حالت فایل RAW با ۵۰ درصد حجم کمتر به ثبت می‌رسد و البته کیفیت تصویر نیز کمی کاهش می‌یابد.

مانند دیگر اعضای خانواده M کانن این دوربین نیز از دوربین بدون آینه EOS M50 نیز از وای‌فای، بلوتوث و قابلیت اتصال NFC برخوردار است و خیلی راحت می‌توان عکس‌ها را بعد از گرفتن به گوشی‌های هوشمند منتقل کرد.

به لطف ارتقای پردازنده M50 نسبت به دیگر دوربین‌های سری M، می‌توان با فریم رین بالاتر و معادل ۱۲۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن ۱۰۸۰P به فیلم‌برداری پرداخت و تصاویر اسلوموشن گرفت، به علاوه در حالت فیلم‌برداری UHD 4K فریم‌ریت تقریباً برابر با ۲۴ فریم بر ثانیه می‌باشد. البته در فیلم‌برداری ۴K، قابلیت Dual Pixel قابل استفاده نمی‌باشد.

در عکاسی نیز در با فوکوس قفل شده می‌توان تا ۱۰ فریم بر ثانیه به صورت پی‌در‌پی عکاسی کرد. در صورت استفاده از فوکوس خودکار و قرار دادن تنظیمات بر روی C-AF سرعت عکس‌برداری تا ۷ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد.

دوربین بدون آینه کانن M50 دارای پوشش‌دهی بهتری از نظر تعداد نقاط فوکوس در سطح کادر تصویر است. در دوربین کامپکت کانن M50 kit 15-45mm تعداد نقاط فوکوس آن از ۴۹ نقطه به تقریباً سه برابر، یعنی ۱۴۳ نقطه فوکوس خودکار تغییر کرد.

همچنین قابلیت Eye AF را هم در این دوربین می‌بینیم که برای عکاسان پرتره و خیابانی، خبر بسیار خوبی است.

این قابلیت می‌تواند چشم انسان را تشخیص داده و بلافاصله فوکوس را روی چشم قفل کند تا هر زمان که عکس می‌گیرید، چهره و چشم در بهترین منطقه فوکوس باشند.

ضمن اینکه نمایشگر LCD دوربین می‌تواند به سمت جلو برگردد و برای گرفتن عکس سلفی استفاده شود. با این گزینه می‌توانید مطمئن باشید که در تمامی عکس‌ها و ویدئو‌های سلفی، همواره در بهترین حالت فوکوس خواهید بود.

این دوربین بدون آینه کامپکت اولین عضو سری دوربین‌های M است که می‌تواند با قابلیت ۴K فیلم‌برداری کند. این دوربین از یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با سیستم اتوفوکوس Dual Pixel برخوردار است و برای پردازش تصویر از آخرین و جدیدترین پردازنده کانن، Digic 8 بهره می‌برد و بر خلاف برادر خود، EOS M100 به یک ویوفایندر داخلی مجهز است. در مجموع دوربین M50 یک دوربین بدون آینه از نوع M کمپانی کانن است.

دوربینی با کیفیت خوب و البته امکانات کاربردی بسیار از جمله، داشتن پردازشگر قدرتمندی همچون Digic 8، حسگر CMOS با اندازه APS-C، فیلمبردای FULL HD با کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه که تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه قابل ارتقاست، صفحه نمایش لمسی و متحرک، داشتن فرمت جدید CR3 Raw جهت تغییر سایز و کیفیت خروجی، و … که همه در جای خود به کمک عکاسان می آیند. از این دوربین به عنوان یار و کمک رسان عکاسان مبتدی یاد شده است.

Canon PowerShot G5 X Mark II

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

در درون بدنه G5 X از یک سنسور ۱ اینچی از نوع CMOS با کیفیت تصویر ۲۰ مگاپیکسل استفاده شده است .

لنزی که روی این دوربین نصب شده یک لنز ۱۰۰-۲۴ میلیمتری است که قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابر را دارد. از این جهت نمی‌توان آن را جز دسته دوربین‌های اُلترا زوم قرار داد اما فاصله کانونی ۱۰۰ میلیمتری اکثر خواست‌های ما را پوشش خواهد داد.

نکته هیجان‌انگیز در مورد این لنز مربوط به دیافراگم است. دیافراگم لنز کانن G5 X II در فاصله کانونی ۲۴ یعنی هنگامی که لنز در وایدترین حالت خود قرار دارد ۱٫۸ بوده و در فاصله کانونی ۱۰۰ که در زوم‌ترین حالت خود قرار دارد به ۲٫۸ می‌رسد.

حتی بسیاری از بهترین لنزهای موجود در بازار هم چنین دیافراگمی ندارند. با کمک این دیافراگم عکاسی در نور کم با دوربین کانن G5 X II بسیار راحت و لذت‌بخش می‌شود. همچنین برای عکاسی پرتره می‌توانید به کمترین عمق میدان ممکن دست یابید و پشت سوژه را محو و بوکه‌هایی بسیار زیبا ایجاد کنید.

اما صفحه نمایش دوربین کامپکت canon G5 X mark II در کنار منظره‌یاب الکترونیکی امکانات این دوربین را از لحاظ نمایش تصویر کامل و بی‌نقص کرده است. این نمایشگر LCD لمسی می‌باشد و مزیت ویژه‌اش این است که یک صفحه نمایش کاملا چرخان است. شما در هر حالتی که بخواهید می‌توانید نمایشگر را نسبت به موقعیت خودتان تنظیم و تصویر را به درستی بر صفحه نمایشگر مشاهده کنید.

ویژگی‌های دوربین کامپکت کانن G5 X II به همین جا ختم نمی‌شود. روی این دوربین تنظیمات اولویت شاتر، اولویت دیافراگم و همچنین حالت تنظیمات دستی ارائه شده که توان کنترل نوردهی شما را بسیار افزایش می‌دهد به‌طوریکه تفاوتی با دوربین‌های حرفه‌ای احساس نخواهید کرد.

حالا این یکی را داشته باشید؛ شما می‌توانید با این دوربین در فرمت RAW عکاسی کنید. فرمت RAW فرمتی است که عکاسان حرفه‌ای روی آن عکاسی می‌کنند و به شما امکان تغییر تنظیمات عکس، نوردهی، سایه‌ها، هایلایت‌ها و رنگ‌ها را به طوریکه هیچ افت کیفیتی نخواهید داشت می‌دهد. در فرمت RAW می‌توانید قسمت‌های از دست رفته عکس را بازیابی کنید در حالیکه عکسی که در فرمت jpeg ثبت شود دیگر امکان چنین تغییراتی را نخواهد داشت.

کانن G5 X II توانایی تصویربرداری به صورت full HD را داراست و می‌تواند در این فرمت با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. این بدان معنی است که شما می‌توانید ویدیوهای صحنه آهسته یا پرسرعت بسیار زیبا و خلاقانه‌ای ثبت کنید.

از آن‌جا که ضبط ویدیو برای کاربران خانگی بسیار جذاب‌تر از عکاسی است این دوربین به شما این امکان را می‌دهد که با کیفیت بالا و سرعت‌های متفاوت به تصویربرداری بپردازید و از ثبت لحظات خود لذت ببرید. همچنین برای علاقمندان به ویدیوهای تایم لپس روی این دوربین حالتی برای ضبط ویدیوی تایم لپس قرار داده شده است.

هنوز هم می‌توان در مورد ویژگی‌های این دوربین سخن گفت اما در انتها باید بگویم کانن G5 X mark II یک دوربین کامپکت حرفه‌ای و بسیار هیجان‌انگیز است که همپای دوربین‌های حرفه‌ای کار می‌کند و قابلیت‌های متنوع و شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد که از یک دوربین کوچک بعید است. اگر برای خانه‌تان یک دوربین خانگی کامل می‌خواهید خرید کانن G5 X II بهترین انتخابی است که می‌توانید انجام دهید.

Fujifilm X-A7

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

فوجی فیلم X-A7 یک دوربین APS-C سطح مبتدی است و که به یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی، با سیستم فوکوس خودکار بهبودیافته ، قابلیت تصویربرداری ویدیویی با کیفیت ۴K و نرخ ۳۰ فریم و صفحه نمایش لمسی کاملاً چرخان ۳٫۵ اینچی با ۲٫۷۶ میلیون نقطه، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصد و اتصال بلوتوث و Wi-Fi داخلی مجهز شده است.

ظاهر این دوربین شباهت بسیاری به X-Mount فوجی فیلم دارد، اما از نظر عملکرد و قابلیت‌های عکاسی و فیلم برداری پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است.

بدنه‌ی آن بسیار سبک و جمع و جور بوده و در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. کمپانی سازنده این دوربین را در واقع جایگزینی برای X-A5 می‌داند و اگرچه ممکن است از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم باشند، اما X-A7 پیشرفت‌های قابل توجهی را ازداخل و خارج داشته و به مشخصات بسیار بهتری مجهز شده است.

مسلماً این سریعترین سیستم فوکوس خودکار در بین تمامی دوربین‌هایی نیست که من آزمایش کرده‌ام، اما برای یک مدل سطح مبتدی یا حتی متوسط بسیار چشمگیر است.

همچنین باید به این نکته اشاره کنم که من برای استفاده از این دوربین یک لنز دیگر را داشتم و با استفاده از لنز کیت خود دوربین سرعت و دقت فوکوس خودکار را امتحان نکردم. همانطور که می‌دانید، این مسئله ارتباط مستقیمی با عملکرد و کیفیت خود لنز هم دارد.

عملکرد صفحه نمایش لمسی هم برای فوکوس خودکار و انتخاب نقطه‌ی فوکوس بسیار خوب است. اگر چه آنطور که من متوجه شدم، عملکرد سیستم هوشمند هم کاملا بی نقص بوده و در اکثر مواقع می‌تواند به درستی سوژه را تشخیص داده و روی آن فوکوس کند.

این امر به سرعت فوکوس اتوماتیک بسیار سریع و تشخیص سریع چهره کمک می‌کند، اگرچه سرعت عکسبرداری متوالی این مدل در ۶ فریم در ثانیه باقی مانده است. عمر باتری بسیار خوب است و می توان دوربین را از طریق USB شارژ کرد.

در تصاویر پردازش شده‌ی JPEG، وقتی پروفایل رنگی دوربین را روی حالت ” standard ” قرار داده باشید، رنگ‌ها بسیار زنده و جذاب ثبت می‌شوند و محدوده‌ی دینامیکی نیز واقعا عالی است. با این حال متوجه شدم که تا حدی نقاط سایه و تیره‌تر در عکس، سیاه‌تر و عمیق‌تر به نظر می‌رسند.

به عنوان مثال وقتی می‌خواستم از سوژه‌هایی عکاسی کنم که خودشان روشن بودند و پس زمینه‌ای تیره آنها را احاطه کرده بود، مجبور بودم یا مقداری نوردهی را در آن بخش‌ها بیشتر کنم، یا این عملیات را به مرحله‌ی پس پردازش یا ادیت منتقل کنم.

این کنتراست به شدت زیاد گاهی می‌تواند خوب باشد و گاهی هم به طور کامل عکستان را خراب خواهد کرد.

در زمینه فیلمبرداری، X-A7 اکنون می‌تواند تصاویری ۴K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام دهد. سرعت عکسبرداری ۱۰۸۰p نیز به ۶۰ فریم در ثانیه محدود می‌شود. دامنه ISO بین ۱۰۰-۱۲.۸۰۰ خواهد بود اگرچه می‌تواند به ISO 25،۶۰۰ نیز گسترش یابد.X-A7 دارای جک میکروفون داخلی است اما هیچ راهی برای اتصال هدفون وجود ندارد.

این یک دوربین کوچک و جمع و جور بدون آینه است که برای سطح مبتدی و متوسط بسیار خوب بوده و در دنیای واقعی بسیار شگفت آور عمل می‌کند، اگرچه در دست گرفتن و کنترل آن به دلیل سایز کوچک تا حدی مشکل خواهد بود.

Olympus OM-D E-M10 III

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

الیمپوس OM-D E-M10 از یک حسگر CMOS و ۱۶ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی تصویر TruePic VII بهره می‌برد که کیفیت تصویر عالی، رزولوشن و حساسیت بالا را به ارمغان می‌آورد.

این دوربین از خصوصیاتی همچون طراحی فوق باریک، کاربردپذیری عالی و منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن بالا و واکنش سریع، بمنظور ایجاد شیوه‌ای قابل اعتماد برای تصویربرداری، بهره‌مند است.

بهترین دوربین بدون آینه‌ی الیمپوس OM-D E-M10 با طراحی فوق‌العاده کوچک، کارایی بالا،قابلیت تعویض لنز و طراحی بی‌همتا؛ از سایر رقبای خود پیشی گرفته‌است.

طراحی فوق‌العاده باریک و سبک وزن الیمپوس OM-D E-M10، برای این دوربین، فشردگی و باریکی بی‌نظیری، همچون بدنه‌ی دوربین‌های فوق فشرده‌ی DSLR، به ازمغان آورده است. دو گردونه‌ی کنترل در بالای این دوربین تعبیه شده است که کارایی بی‌همتایی را فراهم می‌آورد.

همچنین بدنه‌ی این دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده است که بدست شما بچسبد تا از سر‌خوردن ناگهانی دوربین جلوگیری کند.

OM-D E-M10 دارای حالت‌های فوکوس خودکار هدف (Target AF)، فوکوس خودکار نقطه‌ای خارق‌العاده (Super Spot AF)، فوکوس خودکار تشخیص چشم (Eye_detection AF) و فوکوس خودکار سریع (Fast AF) می‌باشد.

فوکوس خودکار هدف به شما این امکان را می‌دهد تا برروی سوژه‌ی خود، هرچقدر کوچک، در منظره‌ای وسیع، فوکوس دقیقی داشته باشید. فوکوس خودکار نقطه‌ای خارق‌العاده، نسخه نهایی فوکوس خودکار نقطه‌ای دقیق (Pinpoint AF) می‌باشد.

فوکوس خودکار تشخیص چشم، در عکاسی پرتره، بطور خودکار فوکوس را روی چشم سوژه قرار می‌دهد.

سیستم فوکوس خودکار سریع حتی پیشرفته‌تر از فوکوس خودکار تشخیص وضعیت (Phase detection AF) می‌باشد و فراتر از آن رفته است.

بالاترین سرعت تصویربرداری پی‌درپی در این دوربین با ۸ فریم بر ثانیه از طریق حسگر تصویر و شاتر کارآمد این دوربین امکان‌پذیر شده است. درحالت فوکوس خودکار پیوسته (C-AF)، فوکوس خودکار بصورت پیوسته در حین تصویربرداری پی‌درپی عمل کرده و سرعت تصویربرداری پی‌درپیِ ۳٫۵ فریم بر ثانیه را به ما می‌دهد.

سرعت تصویر برداری این دوربین بدون آینه بدون استفاده از فوکوس خودکار، به ۸٫۵ فریم بر ثانیه با بافر ۲۲ عکس RAW یا ۳۶ عکس JPEG می‌رسد که البته در صورتی که فوکوس خودکار آن را فعال کنید، به ۳٫۸ فریم بر ثانیه می‌رسد.

این افت سرعت نشان‌دهنده این است که سیستم فوکوس خودکار این دوربین چقدر می‌تواند پیچیده باشد.

دوربین فیلمبرداری نسبتاً خوب ۴K با همان عکس العمل رنگی عالی مانند عکسها دارد.

کیفیت تصویر در ویدئو ها با کیفیت تصویر در عکس های این دوربین برابری میکند.

نمیتوان زیاد بر روی اتوفوکوس این دوربین حساب کرد و نمیتوان برای گرفتن صداهای بهتر رویش میکروفون نصب کرد. ولی لرزشگیر تصویر، ظاهر کار را زیبا میکند.

دوربین المپوس Olympus OM-D E-M10 III یک دوربین بدون آینه Micro Four Thirds 16 مگاپیکسلی است که برای عکاسان مبتدی طراحی شده که می خواهند مهارتهای عکاسی خود را بهبود بخشند.

انتخابی کاملاً مناسب است. این دوربین همراه با یک لنز خوب، می‌تواند تصاویری عالی و لذت بخش خلق کند.

Panasonic Lumix DC-GX9

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

Panasonic’s Lumix DC-GX9 یک دوربین کامپکت بدون آینه است که دارای ویژگی های بسیاری از مدل قبلی خود یعنی GX8 است بدنه ای سبک ، کم هزینه و باریک مجهز به ویو فایندر تمام الکترونیکی به نسبت مدل‌های DSL-R زیبایی ظاهری بهتری برای آن به ارمغان آورده است.

بدنه به سبک رنج GX9 ترکیبی از مواد فلزی و کامپوزیت است که به راحتی احساس می شود ، اما فاقد آب بندی است

فیلم برداری ۴K با فریم ریت ۳۰p/24p و کلیه حالت های عکاسی ۴K در GX9 قرار دارد و یک لرزشگیر ۵ محور در بدنه با تثبیت نوری دو محوری ترکیب می شود و موجب کاهش لرزش چشمگیری می شود.

Wi-Fi و Bluetooth برای به اشتراک گذاری سریع تصویر در دسترس هستند.

GX9یک منظره یاب با دقت ۲.۷۶ میلیون نقطه دارد که قابلیت چرخش ۹۰ درجه ای به سمت بالا دارد، و یک صفحه لمسی ۱.۲ میلیون نقطه ای که ۸۰ درجه و ۴۵ درجه را به سمت پایین خم می کند.

یک درایو الکترومغناطیسی دارد که شوک شاتر را ۹۰٪ کاهش می دهد ، تلاشی برای کاهش نرمی ناشی از شاتر که در مدل های قبلی GX دیدیم. این دوربین در هنگام استفاده از لنزهای پاناسونیک به کمک فوکوس اتوماتیک کنتراست با کمک عمق پاناسونیک از فناوری Defocus متکی است.

یک دوربین لنز قابل تعویض ۲۰ مگاپیکسلی میکرو چهار سوم است. سنسور آن برای به حداکثر رساندن وضوح از فیلتر پایین گذر استفاده نمی کند و یک سبک L/Monochorom D Photo Style برای طرفداران فیلم سیاه و سفید در نظر گرفته شده است.

GX9 برخلاف GX8 و G9،مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی را ارائه نمی دهد. .

فرمت JPEG. رنگ ، کاهش نویز و همه رانسبت به GX8 و GX85 بسیار بهبود یافته است.

در این دوربین با کیفیت فیلمبرداری ۴K به طور طبیعی حالت های تصویر برداری ۴K/30p/24p نیز موجود می باشند .

فناوری نشانه گذاری خودکار ، به بهترین دوربین امکان تعقیب سوژه و تشخیص حرکت در حالت تصویر برداری با کیفیت ۴K را نیز ارایه می دهد .

و از این روی با استفاده از این فناوری ؛ امکان ترکیب بندی سریع و خلق تصاویر در حالت های اکشن به وجود می آید .هیچ جک هدفون یا میکروفون برای ضبط یا مانیتور صوتی با کیفیت بالاتر وجود ندارد.

استفاده از GX9 ، پاناسونیک توانسته تعادل چشمگیری از توانایی ، اندازه ، کنترل و قابلیت استفاده داشته باشد که باعث می شود در هر مکانی که بخواهید آن را انتخاب کنید و آن را با خود ببرید.

کیفیت تصویر بسیار خوب دارد ، فوکوس اتوماتیک برای همه بسیار عالی است ما GX9 را برای فیلمبرداران با کیفیت ۴K توصیه نمی کنیم ، اما این گزینه مناسب برای سایر اهداف است.

Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII

تصویر دوربین کامپکت _ بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

Sony Cyber-shot DSC RX100 VIIسونی یک دوربین کامپکت است که ترکیبی از یک لنز قابل انعطاف ، عملکرد سریع و یک سیستم فوکوس خودکار قدرتمند را دارد.

RX100 مارک ۷ یک به‌روزرسانی تمام عیار و بی‌نقص است. سنسور ۱ اینچی به‌همراه لنز ۲۴-۲۰۰mm در ترکیب با پردازشگر قدرتمند سونی، توانسته‌اند از همین ابتدای کار جایگاهی مناسب در بازار داشته باشد

RX100 VIIدارای تعداد محدودی کنترل مستقیم است ، اما سفارشی سازی گسترده ای را برای استفاده بیشتر از آنها ارائه می دهد. از صفحه لمسی می توان برای انتخاب نقطه تمرکز یا شروع ردیابی AF در فیلم استفاده کرد. این دوربین همچنین شامل منظره یاب پاپ آپ تک پرس است.

دوربین بدون آینه سونی RX100 VII با پوشش منطقه‌ای ۳۵۷ نقطه، ۶۸ درصد از فریم شما را کاور می‌کند. جالب است بدانید سیستم ابداعی سونی در مقابل ۴۲۵ منطقه‌ی تشخیص داده شده در دوربین‌های حرفه‌ای، تنها ۱ درصد از کل فضای فریم تفاوت دارد.

ضمنا رکورد دوربین بدون آینه Sony RX100 VII در یافتن دقیق سوژه در حالت آتوفوکوس، تنها ۰٫۲ ثانیه است و این عدد سریع‌ترین سرعت ثبت شده در تمامی سیستم‌های آتوفوکوس موجود است.

دیگر ویژگی جذابی که از دوربین بدون آینه RX100 VII پرچمدار A9 به این محصول اضافه شده، می‌توانیم به حالت عکس‌برداری سریع ۲۰ فریم در ثانیه همراه با فوکوس خودکار مداوم اشاره کنیم!

جدا از این مورد، یک ویژگی دیگر به نام Single Burst Shooting Drive Mode در این دوربین قرار دارد که به کاربر اجازه می‌دهد هفت عکس با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه ثبت کند!

درواقع این ویژگی برای آن زمان‌هایی اضافه شده که می‌خواهید یک حرکت خیلی سریع مثل پریدن را ثبت کنید و می‌خواهید با کمک این هفت عکس که فاصله بسیار کوتاهی از یکدیگر دارند، بهترین صحنه را انتخاب کنید.

کیفیت تصویر عالی است. JPEG ها رنگ های دلپذیری را ارائه می دهند و فرمت RAW انعطاف پذیری خوبی دارند.

عکس‌ها و بافت تصاویر حقیقی و در عین حال اصلاح شده هستند. در حالی که رنگ گل‌ها و طبیعت، کاملا متنوع و شارپ است؛ اما تنالیته و رنگ پوست بدن بسیار طبیعی و باورپذیر است. لنز در طول گرفتن تصویرسریع عمل میکند حداکثر دیافراگم آن، f/2.8-4.5 است و می‌تواند ۸.۳ برابر زوم اپتیکال را در اختیار کاربر بگذارد .

حداکثر رزولوشن فیلم برداری با این دوربین، ۴K در سرعت ۳۰ فریم در ثانیه خواهد بود. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰P تا سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه هم در این دوربین وجود دارد.

همچنین یک حالت اختصاصی برای فیلم‌برداری صحنه آهسته در سونی RX100 VII قرار دارد که کاربر به کمک آن می‌تواند برای مدت محدودی با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری داشته باشد!

همچنین سیستم فوکوس خودکار که تکنولوژی آن شباهت زیادی به دوربین بدون آینه سونی A9 دارد نیز در این دوربین وجود دارد که در هنگام فیلم‌برداری، بسیار کاربردی خواهد بود.

در مجموع روی سنسور یک اینچی این دوربین ، ۳۵۷ نقطه فوکوس فازی و ۴۲۵ نقطه فوکوس بر مبنای کانتراست وجود دارد که فوق العاده است.

طراحی صنعتی سونی همواره بی‌نقص بوده و این موضوع در سری دستگاه‌های سایز کوچک آن، شگفت‌انگیزتر است. به جرات می‌توان گفت کارکرد و ویژگی‌های دوربین سونی RX100 VII در حال حاضر بی‌رقیب است.

این دوربین دامنه‌ای متنوع از عملکردهای سریع و اتوماتیک را به عکاسان و ویدیوبلاگرها ارائه می‌دهد.

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا