مجموعه عکس “زندگی در کنار خط راه‌آهن”

عکاس : استف گروبر

بیش از ۳۰۰ خانواده کامبوجی در کمون در ۶ کیلومتری شهر پنوم پن زندگی می کنند، که در کنار خطوط راه آهن واقع شده است این راه آهن از ناحیه توول کورک تا داون پن و راسی کیو کشیده شده است.خانواده ها در کلبه های کوچک که از یک اتاق خواب تشکیل شده زندگی میکنندبرخی از این خانوادها ازفقیرمردم شهر هستند و اغلب داری شغل کوچکی به شکل مینی کیوسک دارند . آنها محصولات خود را برروی پارچه های جلوی خانه هایشان می چینند.

به دلیل کمبود جا، ساکنان در طول روز روی ریل قطار پخش می شوند. هر بار که صدای بوق قطار را می شنوند، به سرعت وسایل آشپزی، صندلی ها، آفتابگیرها و کودکان خود را جمع می کنند تا مسیر برای قطارباز شود تنها چند ثانیه پس از گذشتن قطارهای باری، مسیر راه آهن بار دیگر به مرکز زندگی تبدیل می شود.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ توسط گروه قانون زمین Sahmakum Teang Tnaut (STT)، بیش از ۵۰ خانواده متشکل از ۴۰۰۰۰ نفر از دهه ۱۹۸۰ بدون غرامت کافی از شهر پنوم پن رانده شده اند. دلیل اخراج این خانواده ها این است که مقامات پنوم پن در حال برنامه ریزی برای ساخت یک جاده بتنی به عرض ۱۲ متر و سیستم زهکشی در امتداد خط راه آهن هستند اما مالکیت زمین از آن زمان تاکنون مورد مناقشه بوده است.

مجموعه عکس "زندگی در کنار خط راه‌آهن"

اکنون یک دهه است که اعضای جامعه و فعالان برای حق خود برای داشتن زمین و مسکن مناسب مبارزه می کنند. در اوایل آگوست ۲۰۲۲، ۳۲۰ خانواده پیشنهادات زمین ۴×۱۵ متری را در یک منطقه مجاور، البته بدون هیچ گونه غرامت پولی، پذیرفتند.

اما در پایان سال ۲۰۲۲، هیچ یک از خانواده ها نقل مکان نکرده بودند زیرا مکان جدید هنوز آماده نبودو آب و برق ندارد و به جاده مناسب متصل نیست .خانواده ها همچنین خواستار دریافت پول برای حمل و نقل مصالح ساختمانی، هزینه های ساخت و ساز و دسترسی به یک مکان مناسب برای زندگی هستند.

مجموعه عکس «”زندگی در کنار خط راه‌آهن” اثر عکاس و فیلمساز سوئیسی «استف گروبر Steff Gruber » مشاهده میکنیم.

گردآوری و ترجمه : محمد رضا طائب

بیشتر بخوانید

مجموعه عکس «آمریکایی‌ها»

مجموعه عکس “کولی ها “

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا