تولید دوربین نیکون در ژاپن متوقف می شود

نیکون Nikon پس از بیش از ۷۰ سال بخاطر شرایط اقتصادی وبرای کاهش هزینه‌ها قصد دارد تولید دوربین را در ژاپن متوقف کند کارخانه‌ی خطوط تولید خود را به تایلند منتقل کند.

خبرگزاری AERAdot که در ژاپن فعالیت می‌کند، به‌تازگی در گزارشی اختصاصی اعلام کرده است ، نیکون در تلاش است بسترهای لازم را فراهم کند تا بتواند فرایند تولید دوربین را از کارخانه‌ی شهر سندای واقع در منطقه‌ی توهوکو در شمال توکیو به کارخانه‌های خود در تایلند منتقل کند. AERAdot انگیزه‌ی اصلی نیکون از این کار را کاهش هزینه‌ها عنوان کرده است.

کارخانه‌ی _ تولید دوربین نیکون در ژاپن متوقف می شود

کارخانه‌ی نیکون در شهر سندای تقریبا ۲۷،۰۰۰ هزار مترمربع مساحت دارد و از زمان افتتاح در سال ۱۹۷۱ تاکنون، تقریبا بدون وقفه فعالیت کرده است. نخستین دوربینی که در این کارخانه‌ ایجاد شد،Nikon EM بود که تاریخ عرضه‌اش به سال ۱۹۷۹ برمی‌گردد.

از سال ۱۹۷۹ به‌بعد، کارگاه شهر سندای در نقش اصلی‌ترین مرکز تولید دوربین های کارگاه فعالیت و کمک‌هایی فنی نیز به تولیدات دوربین در خارج از ژاپن ارائه کرده است. اولین دوربین Nikon که در ژاپن تولید شد، درواقع شامل مجموعه‌ای از ۲۰ دوربین آزمایشی بود که در سال ۱۹۴۶ در کارخانه‌ی نیپون کوکاگو (Nippon Kokagu) ساخته شد.

تولید دوربین نیکون در ژاپن متوقف می شود

براساس گزارش AERAdot، فرایند انتقال خطوط تولید دوربین‌های بدون آینه‌ی Z6 ، Z7 Nikon به کارخانه‌ی تایلند از اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) آغاز شده است. به‌علاوه، ظاهرا نیکون قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ فرایند تولید دوربین های D6 را که در دسته‌ی دوربین‌های DSLR جای می‌گیرد، کاملا به کارخانه‌ی تایلند منتقل کند.

بیشتر بخوانید

رونمایی نیکون از دوربین‌های Z7 II و Z6 II در ۱۴ اکتبر۲۰۲۰

رونمایی لایکا از دوربین بدون آینه SL2-S با سنسور ۲۴ مگاپیکسل

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا