معرفی المپوس ازلنز جدیدی به‌ نام M.ZuikoF4 Pro

کمپانی المپوس عضو جدیدی از خانواده‌ی لنزهای میکرو چهارسوم خود را معرفی کرد که وزن نسبتا پایین و مقاومت مناسب در شرایط آب‌وهوایی گوناگون دارد.المپوس لنز جدیدی به‌نام M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro معرفی کرد که در دسته‌ی حرفه‌ای میکرو چهارسوم قرار می‌گیرد.

این لنز المپوس ابعاد نسبتا کوچکی دارد و با ۷۰ میلی‌متر طول و وزن ۲۵۴ گرم، انتخاب مناسبی برای عکاسان ماجراجو محسوب می‌شود.

به‌علاوه، المپوس لنز جدید را با قابلیت مقاومت بالا در شرایط آب‌وهوایی گوناگون معرفی کرد که از استاندارد IPX1 بهره می‌برد. لنزهای کمی در دنیای عکاسی هستند که چنین قابلیتی داشته باشند.

شرکت سازنده در بیانیه‌ی خبری پیرامون لنز جدید، تاریخ عرضه‌ی آن به بازار را هفتم آوریل ۲۰۲۰ بیان می‌کند و آن را در دسته‌ی لنزهای با بزرگ‌نمایی متوسط جای می‌دهد.

لنزهای خانواده‌ی M.Zuiko Pro عموما قابلیت مقاومت در برابر گردوغبار، پاشش آب و دمای پایین (تا منفی ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) دارند. بدین ترتیب عکاس‌ها به‌راحتی می‌توانند در شرایط آب‌وهوایی نه‌چندان مناسب از آن‌ها استفاده کنند.

المپوس ادعا می‌کند لنز جدید، در کل گستره‌ی بزرگ‌نمایی توانایی ثبت تصاویر شفاف را در کل سطح لنز دارد.

وزن _ معرفی المپوس ازلنز جدیدی به‌ نام M.ZuikoF4 Pro

از قابلیت‌های دیگر لنز جدید المپوس می‌توان به قابلیت‌های متنوع ماکرو اشاره کرد که در کنار بزرگ‌نمایی ۰.۵x (برابر با ۳۵ میلی‌متر)، تصاویر ماکرو را در کل محدوده‌ی زوم با کیفیت مناسب تولید می‌کند.

ترکیب لنز جدید المپوس با دوربین OM-D E-M5 Mark III توانایی عکس‌برداری با کیفیت و رزولوشن بالا را در کنار وزن پایین و قابلیت حمل آسان، به کاربر می‌دهد. ترکیبی که تنها ۶۷۰ گرم وزن دارد و برای عکاسی در سفر و ماجراجویی، انتخابی عالی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی المپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro

مولفه‌های اصلی
نوع لنز لنز زوم
حداکثر اندازه فرمت چهارسوم
فاصله کانونی ۹۰–۲۴ میلی‌متر
مانت لنز میکرو چهارسوم

دیافراگم
حداکثر گشودگی دیافراگم F4
حداقل گشودگی دیافراگم F22
حلقه کنترل دیافراگم خیر
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۷

اپتیک
تعداد المان ۱۲
تعداد گروه ۹
المان‌های خاص یک المان DSA، یک المان HR، دو سوپر HR، دو آسفریکال، ۲ المان ED + پوشش ZERO
حداقل فاصله فوکوس ۰.۱۲ متر
حداکثر بزرگنمایی ۰.۵ برابر

فوکوس
فوکوس خودکار بله
فوکوس دستی دائمی خیر
شیوه‌ی فوکوس داخلی

بدنه
وزن ۲۵۴ گرم
قطر ۶۳ میلی‌متر
طول ۷۰ میلی‌متر
جنس فلزی
مقاوم در برابر شرایط محیطی بله
رنگ مشکی
قطر فیلتر ۵۸ میلی‌متر
هود بله
شیوه‌ی زوم چرخشی (افزایش طول)
پاور زوم خیر
قفل زوم خیر
زبانه اتصال به سه‌پایه خیر

سایر
زمان معرفی ۲۰۲۰/۰۲/۱۲

المپوسدر معرفی مشخصات لنز جدید M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro آن را کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز جهان با بزرگ‌نمایی متوسط معرفی می‌کند که با دیافراگم ثابت، بازه‌ی متنوعی از فاصله‌ی کانونی را از واید ۲۴ میلی‌متری تا تله‌فوتو ۹۰ میلی‌متری پوشش می‌دهد.

لنز جدید از ۱۹۰ قطعه ساخته شده است که در پکیجی کوچک با قطر ۶۳/۴ میلی‌‌متر و طول ۷۰ میلی‌متر، جانمایی شده‌اند.

وزن _ معرفی المپوس ازلنز جدیدی به‌ نام M.ZuikoF4 Pro

پوشش‌دهی موسوم به Zero، امکان دیگری است که المپوس در بیانیه‌ی خبری مرتبط با لنز M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro تأکید زیادی روی آن دارد.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این پوشش، هرگونه مات شدن تصویر یا اثر بازتاب نور را از بین می‌برد. به‌علاوه، تصاویر در لبه‌ها هم کیفیت مناسبی خواهند داشت و به‌خاطر ثابت بودن دیافراگم در کل بازه‌ی بزرگ‌نمایی، می‌توان اکسپوژر را به‌راحتی در حالت بزرگ‌نمایی و حتی ضبط ویدئو، کنترل کرد.

لنز جدید المپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro همراه‌با درپوش LH-61G با رنگ مشکی به بازار عرض می‌شود. درپوش مذکور، طراحی منحصربه‌فردی برای پوشش هرچه بیشتر لنز و جلوگیری از ورود نور ناخواسته در شرایط دارای نور پس‌زمینه طراحی شده است.

لنز المپوس از هفتم آوریل برای فروش عرضه می‌شود؛ قیمت لنز جدید المپوس ۶۴۹/۹۹ دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

عکاسی به زبان ساده

معرفی لایکا از سه لنز جدید خود از سری M به بازار

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا