فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲

لیورپول و رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا درورزشگاه استاد دو فرانس پاریس به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل وینیسیوس جونیور به سود رئال مادرید خاتمه یافت تا این تیم به مقام قهرمانی رقابت های این فصل دست یابد. این دیدار به دلیل هجوم هزاران هوادار بدون بلیط برای حضور در استادیوم و درگیری پلیس به‌ویژه با گروهی از هواداران لیورپول، با تاخیر آغاز شد.

در نیمه نخست فینال لیگ قهرمانان امسال، سرخ‌پوشان لیورپول عملا توپ و میدان را در دست داشتند و بارها دروازه کهکشانی‌های مادرید را تهدید کردند. با این حال بخت و اقبال با تیبو کورتوآ، دروازه‌بان کهکشانی‌های همراه بود و ضربات پایانی محمد صلاح هم در بسیاری از موارد قدرت یا دقت لازم را نداشت.

در دقایق پایانی نیمه اول، کریم بن‌زما، ستاره پرفروغ مادرید، برخلاف جریان بازی، موفق به باز کردن دروازه لیسون بکر شد. اما این گل، پس از بازبینی صحنه با وار (VAR) آفساید و مردود اعلام شد.

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022

در نیمه دوم، شاگردان کارلو آنچلوتی برتری خود را بر قرمز پوشان یورگن کلوپ نشان دادند. قدرت نمایی کهکشانی‌ها پانزده دقیقه پس از آغاز نیمه دوم نتیجه داد و وینیسیوس جونیور دروازه تیبو کورتوآ را فرو ریخت.

در دقایق بعد بازی با حملات بیشتر لیورپول و ضد حملات رئال، روندی سریع و تقریبا متعادل داشت اما شاگردان کلوپ نتوانستند گل تساوی را به ثمر برسانند. به این ترتیب مادرید بار دیگر موفق شد لیورپول را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد.

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا