مجموعه عکس «شهری که غرق شد»

عکاس : جان گراروپ

مجموعه عکس «شهری که غرق شد» قصد دارد اثرجان گراروپ را معرفی کند ، بحران آب و هوا فقط مربوط به آینده نیست این بحران زندگی بشریت را طلب کرده است (قصد جان بشریت را کرده) و آینده کودکان را ویران می کند. سودان جنوبی برای چهارمین سال، درحال تجربه کردن سیل های سخت و شدیدی است که یکی از پیامدهای مستقیم تغییرات آب و هوایی است. این سیل های شدید ۸۵۰ هزار نفر را در معرض خطر آوارگی قرار داد و این عدد روز به روزبیشتر میشود جاده ها به همراه محصولات، احشام، آب آشامیدنی و فاضلاب ها از بین رفته اند. کمک های اضطراری در قالب غذا و دارو نمی توانند پیش بروند.

سودان جنوبی کشوری است که اگر ما درباره آن اقدام نکنیم، به سمت مرگ حرکت می کند. مردم و خصوصا کودکان به شکل هولناکی محتاج دست یاری ای هستند که آب تمیز، غذا، دارو و سرویس های بهداشتی به همراه داشته باشد

“جان گراروپ”در سال ۱۹۶۸ در دانمارک متولد شد. در سال ۱۹۹۱، سالی که او فارغ التحصیل شد، گراروپ جایزه عکاس سال مطبوعات دانمارکی را برنده شد، جایزه ای که او می بایست در موقعیت های پیش از این دریافت می کرد. در سال ۱۹۹۳، او برای یکسال به برلین نقل مکان کرد، و به عنوان یک عکاس فریلنسر برای روزنامه ها و مجلات دانمارکی کار می کرد. او در طول دوران حرفه ای ۲۵ ساله خود، به مسائلی در زمینه حقوق بشر و جنگ پرداخته است.

مجموعه عکس «شهری که غرق شد»

گراروپ در طی این شغل و حرفه، بسیاری از جنگ ها و درگیری های سر تا سر جهان را پوشش داد، از جمله جنگ خلیج، نسل کشی راوندا ، زلزله بم ، محاصره سارایوو و قیام مردم فلسطین علیه اسرائیل در سال ۲۰۰۰.یکی از کارهای او با عنوان پسرانی از رام الله و الخلیل، به پوشش دو جنبه از انتفاضه از طریق زندگی های کودکانی می پردازد که در میان این خشونت رشد یافته اند

کتاب اول گراروپ با نام شهر سایه ها(۲۰۰۶) کار او را طی ۱۲ سالی که در کشمیر،سیرالئون، چچن، راوندا،کوزوو، اسلواکی رام الله، هبرون، عراق ایران و دارفور، معرفی می کند. و کتاب دومش، دارفور: یک نسل کشی خاموش، در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد،جان گراروپ تاکنون توانسته است معتبرترین جوایز سازمان های حقوق بشر و آژانس های عکس را از آن خود کند که ۸ جایزه ورلدپرس فوتو، بنیاد یوجین اسمیت (W. Eugene Smith Foundation) برای عکاسی انسان دوستانه و بهترین عکس سال کودک از یونیسف را شامل می شود.

مجموعه عکس «شهری که غرق شد» اثر عکاس شناخته شده دانمارکی «جان گراروپ Jan Grarup » مشاهده میکنیم .

بیشتر بخوانید

مجموعه عکس “کولی ها “

مجموعه عکس ” کارگران آجرپزی در هند “

مترجم : حنانه سادات قضات

گردآورنده و تنظیم : لیلا سلیمانی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا