مجموعه عکس « روز می آید »

عکاس : نیک برانت

نیک برانت عکاس انگلیسی در این مجموعه عکس انسان ها و حیواناتی را به تصویر می کشد که تحت تأثیر عوامل تغییرات آب و هوایی و محیط زیست قرار گرفته اند برخی خانه‌هایشان بر اثر طوفان‌هایی ویران شده و برخی دیگر مانند کشاورزان بخاطر خشکسالی چند ساله آواره و فقیر شده اند حیواناتی که متأسفانه دیگر نمی‌توان آنها را به طبیعت بازگرداند و اکنون به انسان عادت کرده است. هم حیوانات و هم انسان هایی که در آثار برانت به تصویرکشیده شده اند تحت تأثیر عوامل تغییرات آب و هوایی قرار گرفته اند و زخمی شده اند.

نیک برانت برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند. شرایط خاص زندگی حیوانات مختلف در آفریقا باعث شده است که او از سال ۲۰۰۱ برای نشان دادن آثار مخرب انسان بر محیط زیست به آفریقا سفر کند و در نقاط مختلف قاره سیاه از تأثیر تجاوز انسان‌ها به قلمرو زندگی حیوانات، عکاسی کند.

او در طول این سال‌ها توانسته است که عکس‌های جالب توجهی از حیوانات و محیط‌های وحشی این قاره تولید کند. در واقع عکس‌های این هنرمند هشداری برای مردم جهان است و به آن‌ها یادآوری می‌کند که باید رفتار بهتری با محیط زیست داشته باشند.

مجموعه عکس « روز می آید »

او در این مجموعه مردمی که خشکسالی و بلایای طبیعی زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و حیواناتی که با خطر نابودی مواجه هستند را در یک قاب به تصویر کشیده است.

نیک برنت که در انگلستان و در رشته نقاشی و سینما تحصیل کرده است، کار خود را به‌عنوان تصویربردار نماآهنگ‌های خوانندگانی چون مایکل جکسون، موبی، و جوئل شروع کرد. اما این کارگردانی ویدئو بود که سرانجام او را به عکاسی از حیات وحش سوق داد.

در سال ۱۹۹۵ میلادی، برنت در حین ساخت یک ویدئو در آفریقا، شیفته حیوانات وحشی و مناظر آنجا شد. او می‌خواست احساسات خود درباره این مکان‌ها و حیوانات را به‌تصویر بکشد اما این کار با ویدئو امکان‌پذیر نبود بنابراین دست به دامن عکاسی شد.

نیک برانت عکاس ، فعال حقوق حیوانات و محیط زیست و بنیان‌گذار ‌یک سازمان غیرانتفاعی تحت عنوان «بنیاد حیات عظیم‌الجثه» (Big Life Foundation) است که در زمینه محافظت و نگه‌داری از حیات وحش و اکوسیستم آفریقا فعالیت دارد.

مجموعه عکس « روز می آید » اثر عکاس انگلیسی نیک برانت (nick brandt) را مشاهده میکنیم .

بیشتر بخوانید

مجموعه عکس ” زندگی در مدرسه “

مجموعه عکس “کولی ها “

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا