اعلام برندگان جایزه پولیتزر عکاسی ۲۰۲۱

دانشگاه کلمبیا برندگان جوایز پولیتزر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱ Pulitzer Prize) را اعلام کرد. امسال نیز برندگان از طریق پخش زنده ویدئویی از طریق اینترنت توسط رؤسای هیات داوران اعلام شدند.

تیم عکاسی آسوشیتدپرس جایزه دو بخش ، عکاسی اخبار فوری و عکاسی ویژه. از آن خود کرد که در بخش عکاسی ویژه امیلیو مورناتی یکی از عکاسان ارشد AP در اسپانیا با به تصویر کشیدن زندگی سالخوردگان در اسپانیا را در حال مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا این جایزه از آن خود کرد ، مورناتی بیش از ۳۰ سال به عنوان عکاس خبری و مستند رویدادهای بین المللی بیش از ۵۰ کشور را پوشش داده است.

و در بخش عکاسی اخبار فوری به خاطر تهیه یک مجموعه عکس از چند شهر آمریکا که به طور منسجم واکنش شهروندان این کشور به قتل جورج فلوید را به تصویر می‌کشد، جایزه بهترین عکاسی اخبار فوری را از آن خود کرد .

از دیگر برندگان شاخه روزنامه‌نگاری می‌توان به روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد که برای پوشش خبری دقیق همه گیری کرونا و پر کردن خلا آماری در این باره جایزه پولیتزر برای خدمات عمومی را دریافت کرد و روزنامه “استار تریبون” در مینیاپولیس جایزه “اخبار فوری” را به پاس پوشش خبری کشته شدن جورج فلوید و پیامدهای آن که ماه‌ها به طول انجامید دریافت کرد.

هیأت داوران جایزه پولیتزر همچنین اعلام کرد که به دارنلا فریزر، زنی که از صحنه بازداشت جورج فلوید فیلم‌برداری کرده یک تقدیرنامه ویژه اعطا خواهد کرد.

اعلام برندگان جایزه پولیتزر عکاسی 2021

جایزه‌ ادبی پولیتزر (Pulitzer Prize) به‌ افتخار جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، نام‌گذاری و تأسیس شده است. جوزف پولیتزر از حامیان مالی و بنیان‌گذاران مدرسۀ روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا بود. مراسم اهدای پولیتزر از سال ۱۹۱۷ هرساله در ماه آوریل با نظارت دانشگاه کلمبیا برگزار می‌شود. هم اکنون ارزش مالی این جایزه ۱۰ هزار دلار است. این جایزه علاوه بر حوزه‌ٔ ادبیات، به بهترین‌های رشته‌های روزنامه‌نگاری و موسیقی هم تعلق می‌گیرد. در بخش روزنامه‌نگاری، علاوه بر جایزه‌ٔ نقدی، یک مدال طلا هم اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید

جایزه پولیتزر برای عکاسان Reuters و AP

اعلام برندگان مسابقه عکاسی طبیعت Nature TTL 2021

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا