انتشارفراخوان مسابقه بین‌المللی عکاسی Sony 2022

سازمان جهانی عکاسی فراخوان جوایز جهانی عکس سونی سال ۲۰۲۲ در چهار بخش برگزار میکند. ، مسابقه عکاسی سونی ۲۰۲۲(Sony World Photography Awards) یکی از بزرگترین مسابقات عکاسی از جمله پرمخاطب‌ترین مسابقات عکاسی در جهان است. رقابت امسال در هفت بخش حرفه‌ای، آزاد، جوانان، دانشجویان، ملی و منطقه‌ای، بخش ویژه آمریکای لاتین برگزار می‌شود.

بخش حرفه‌ای

این بخش به مجموعه‌عکس‌ها اختصاص دارد ، در این بخش هر فرد بالای ۱۸ سال مجاز است به‌صورت رایگان یک مجموعه‌عکس پنج تا ده عکسی را در هر دسته‌ی موضوعی ارسال کند ، دسته های بخش حرفه ای : معماری و طراحی، خلاقه، پروژه مستند، محیط زیست، منظره، پرتره، پرتفلیو، حیات وحش و طبیعت، استیل‌لایف، ورزشی.

بخش آزاد

این بخش به تک‌عکس‌ها اختصاص دارد ، در این بخش هر فرد مجاز است به‌صورت رایگان یک تک‌عکس که در سال ۲۰۲۱ گرفته شده را ارسال کند، دسته های بخش آزاد : معماری، خلاقه، موشن، منظره، لایف‌استایل، حیات وحش و طبیعت، آبجکت، پرتره، عکاسی خیابانی، سفر.

بخش جوانان

در این بخش افراد ۱۲ تا ۱۹ ساله مجاز هستند که به‌صورت رایگان تک‌عکس‌هایی که در سال ۲۰۲۱ گرفته‌اند را ارسال کند ، رقابت در این بخش از ۱ جولای تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به‌صورت ماهانه جریان می‌یابد و هر ماه تم (موضوع) مسابقه تغییر می‌کند ، عکاسان می‌توانند تا ۳ تک‌عکس را در هر ماه ارسال کنند ، عکاسان می‌توانند تا ۳ تک‌عکس را در هر ماه ارسال کنند ، داوران تا ۱۰ عکس را هر ماه انتخاب می‌کنند، به اضافه‌ی یک برنده ، در نهایت از میان عکاسان منتخب هر ماه یک نفر به‌عنوان «عکاس جوان سال» انتخاب می‌شود ، شرکت‌کنندگان در این بخش، مجاز به شرکت در بخش‌های حرفه‌ای و آزاد نخواهند بود.

بخش دانشجویان

تمامی دانشجویان عکاسی ۱۸ تا ۳۰ سال می‌توانند به‌صورت رایگان در این بخش شرکت کنند ، در این بخش دانشجویان بایستی بر اساس تفسیر یک متن کوتاه کار کنند و آن را در قالب یک مجموعه‌عکس ۵ تا ۱۰ عکسی ارائه دهند. موضوع امسال «ارتباط » است ، شرکت‌کنندگان بایستی دانشجو عکاسی دانشگاه‌های منتخب سازمان جهانی عکاسی باشند.

مقررات

تمامی عکس‌ها بایستی در قالب JPEG و حجم آنها بین ۱ تا ۵ مگابایت باشد، همگی در فضای رنگی sRGB ذخیره شده باشند و اطلاعات EXIF در فایل عکس باقی بماند ، شرکت در این رقابت رایگان است. شرکت در این رقابت طبق دسته بندی اعلام شده و برای همه آزاد است.

جوایز

رقابت حرفه ای

عکاس سال – ۲۵۰۰۰ دلار (دلار آمریکا) و تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی.

برندگان هر دسته – تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی.

بخش آزاد

برنده کلی – ۵۰۰۰ دلار (دلار آمریکا) و تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی

برندگان هر دسته – تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی

مسابقات جوانان

عکاس جوان سال – تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی

رقابت دانشجویی

برنده کلی – تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی

مهلت ارسال آثار

بخش حرفه‌ای: تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی ۱۴۰۰)

بخش آزاد: تا ۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۷ دی ۱۴۰۰)

بخش جوانان: تا پایان هر ماه میلادی، از ۱ جولای ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰) تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی ۱۴۰۰)

بخش دانشجویان: تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۹ آذر ۱۴۰۰)

وبسایت فراخوان : https://www.worldphoto.org/sony-world-photography-awards

برای شرکت در هر یک از چهار بخش این رقابت به وبسایت رسمی مسابقه بین‌المللی عکاسی Sony مراجعه کنید (پس از ثبت نام می‌توانید عکس‌هایتان را بارگذاری کنید).

مسابقه عکاسی سونی _ انتشار فراخوان مسابقه بین‌المللی عکاسی Sony 2022

بیشتر بخوانید

انتشار فراخوان مسابقه عکاسی برگزیده منتقدان لنزکالچر۲۰۲۱

انتشار فراخوان جوایزعکاسی Luminar 2021

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا