مجموعه عکس ” زندگی کودک زباله‌گرد “

عکاس : Anupam Nath

علی امرادول کودک ۱۰ ساله هندی پس از اتمام مدرسه با عجله به خانه میرود تا لباس خود را عوض کند تا بتواند کار خود را به عنوان زباله‌گرد در شمال شرقی هند آغاز کند.

علی در یک خانواده زباله‌گرد بزرگ شده است و پدر، مادر، و بردار بزرگترش همه درآمدشان را از زباله‌گردی بدست می‌آورند. اما علی که کوچکترین عضو این خانواده است یک سال است که زباله‌گردی شغلش شده است.اوبرای امرارمعاش و کمک به خانواده در میان کوهی از زباله کار می‌کند.

این خانواده فقیر هندی سال گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا از کار کردن و کسب درآمد بازماندند. این پسربچه هندی آرزو دارد درس بخواند و مرد ثروتمندی شود. اما مجبور است به این کار سخت برای کمک به بقای خود و خانواده‌اش تن دهد.

علی هر روز به محل دفن زباله در زاغه‌های واقع در ایالت آسام (در شمال شرقی کشور هندوستان و جنوب کشور بوتان) می‌رود.

در میان تپه‌های زباله بدنبال بطری‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و یا هر چیز قابل بازیافت دیگری می‌گرد. در این بین گاو‌ها در میان تپه‌های زباله پرسه میزنند و از پسماند‌ها تغذیه می‌کنند.

او به تنهایی روزانه ۱۰۰ روپیه درآمد دارد و این درحالی است که دیگر اعضای خانواده روی هم رفته فقط ۲۵۰ روپیه از این راه بدست می‌آورند. علی میگوید جمع‌آوری زباله برای من کار خیلی سختی است.

مجموعه عکس ” زندگی کودک زباله‌گرد ” اثر عکاس آسوشیتدپرس ” آنوپم ناث Anupam Nath ” مشاهده میکنیم.

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا