اعلام برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۲۲

دانشگاه کلمبیا برندگان صد و ششمین دورۀ جایزه پولیتزر( pulitzer ) ۲۰۲۲ را اعلام کرد و عکاسان لس آنجلس تایمز و رویترز در دو بخش عکاسی موفق به کسب افتخارات برتر شدند.

این جایزه در چند بخش اعطا می شود که دو بخش از آنها به عکاسی «عکاسی خبری فوری و عکاسی ویژه » اختصاص دارد ، جایزۀ بهترین «عکس خبری» که یکی از جوایز به نسبت قدیمی پولیتزر در بخش روزنامه‌نگاری است و از سال ۱۹۶۸ به برگزیدگان اهدا می‌شود، امسال به خاطر تصاویر گرفته شده از تلفات همه‌گیری کرونا در هند، به عدنان عبیدی، سانا ارشاد ماتو، آمیت دیو و دانش صدیقی عکاس-خبرنگار فقید رویترز (دانش صدیقی عکاس خبری رویترز که در ماه جولای و در حین پوشش خبری جنگ در افغانستان جان خود را از دست داد) تعلق گرفت که در دوران اوج شیوع ویروس کرونا تصاویر قربانیان و بازماندگان کووید-۱۹ در هند را به دنیا ارسال کردند.

در بخش بهترین «عکاسی خبر فوری» نیز که از سال ۲۰۰۰ به جوایز پولیتزر روزنامه‌نگاری پیوسته، امسال مارکوس یام از روزنامه لس‌آنجلس تایمز برای عکس‌های خام و فوری از خروج آمریکایی‌ها از خاک افغانستان ، و نیز وین مک‌نیمی، درو انگرر، اسپنسر پلات، ساموئل کورم و جان چری از موسسه گتی ایمیجز (Getty Images)، برای عکس‌های تکان‌دهنده از اشغال ساختمان کنگره، جایزه بهترین عکاسی خبر فوری را دریافت کردند.

امسال هیئت اهدای جایزۀ پولیتزر در آمریکا، علاوه بر اعطای جوایز معمول، تقدیرنامۀ ویژه خود را به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اوکراینی که وقایع مربوط به تهاجم روسیه به این کشور را پوشش داده اند، اهدا کرد.

در سایر بخش‌ها، روزنامه نیویورک تایمز جایزه پولیتزر را در سه بخش بهترین گزارش ملی، بهترین گزارش بین‌المللی و بهترین نقد از آن خود کرد.

جایزۀ پولیتزر، جایزه ای معتبر در حوزۀ روزنامه نگاری، موسیقی و ادبیات است که بخش های مختلفی دارد و به عنوان معتبرترین جایزۀ روزنامه نگاری در آمریکا، از سال ۱۹۱۷ میلادی، با نظارت دانشگاه کلمبیا به خبرنگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اهدا می شود.این جایزه به نام بنیانگذار آن جوزف پولیتزر روزنامه نگار مجاری تبار آمریکایی، نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید

منتخبی از تصاویر مسابقه عکاسی ورلد پرس فوتو ۲۰۲۲

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا