مراسم تحلیف جو بایدن چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن

جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در شهر واشنگتن دی سی،پایتخت آمریکا سوگند یاد کرد ، مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون حضور دونالد ترامپ که در انتخابات سوم نوامبر از او شکست خورد برگزار شد.

باراک اوباما،‌ جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون،‌ روسای جمهوری پیشین،‌ از چهره‌های مورد توجه بودند که در این مراسم حاضر شدند.

رئیس جمهوری جدید آمریکا دو هفته پس از یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره این کشور کار خود را آغاز کرد

جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر برنده شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا از پذیرش نتایج سر باز زد و اتهام تقلب انتخاباتی را مطرح کرد، اتهامی که مقام های انتخاباتی در سطح ایالت ودادگاه ها رد کردند و گفتند شواهدی برای آن وجود ندارد.

آقای ترامپ روز سه شنبه در پیامی ویدئویی به روی کار آمدن دولتی تازه در روز ۲۰ ژانویه اذعان کرد اما به آقای بایدن تبریک نگفت، با این حال صبح چهارشنبه برای دولت تازه آرزوی موفقیت کرد. او همچنین قول داد که “به شکلی باز خواهد گشت.”

او صبح چهارشنبه با هواپیمای ریاست جمهوری در کنار خانواده اش راهی فلوریدا شد.

با ترک کاخ سفید توسط ترامپ و با برگزاری مراسم تحلیف قرار است جو بایدن ۷۸ ساله به عنوان «مسن‌ترین رییس‌جمهور» در کاخ سفید مستقر می‌شود.

او کامالا هریس را به عنوان معاون با خود به کاخ سفید می‌برد، که دادستان و سناتور سابق از ایالت کالیفرنیا، و نخستین زن و نخستین رنگین‌پوستی است که به این مقام دست می‌یابد.

منبع

بیشتر بخوانید

شفق قطبی در نیمکره شمالی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا