رونمایی نیکون از دولنز جدید ۸۵mm F1.2 S و ۲۶mm F2.8

شرکت نیکون از دو لنزجدید ۸۵ mm F1.2 S and 26mm F2.8 برای دوربین‌های بدون آینه‌ی پایه Zرونمایی کرد.

لنز Nikkor Z 85mm F1.2 S : لنز پرتره بسیار سریع شورت تله‌فتو است که می‌توان از آن بر روی دوربین‌های با سنسور فول فریم و APS-C مانت Z نیکون استفاده کرد. این لنز قادر است کیفیت تصویر و بوکه‌ای بسیار عالی و چشم‌نواز را مهیا کند و ازاین‌رو به یک انتخاب عالی برای عکاسی پرتره و عکاسی از مراسم‌های مختلف تبدیل شده است.

رونمایی نیکون از دولنز جدید 85mm F1.2 S و 26mm F2.8

این لنز از ۱۵ عنصر تشکیل شده است که در ۱۰ گروه قرار گرفته اند که شامل دو عنصر غیرکروی و یک عنصر پراکندگی فوق العاده کم است که انحراف و اعوجاج کروی و همچنین سایر انحرافات را به طور موثر کاهش می دهد. در این لنز دیافراگم ۱۱ پره‌ای مدوربه کار رفته است که بوکه‌ای نرم و چشم‌نواز را در تصاویر مهیا میکند و سوژه را از پس زمینه کاملا جدا میکند و دارای عملکرد نوری ، فوق‌العاده فراتر از وضوح چشمگیر است تا یک اپتیک واقعا منحصربه‌فرد ایجاد کند

رونمایی نیکون از دولنز جدید 85mm F1.2 S و 26mm F2.8

لنز ۸۵ میلی‌متری f/1.2 هیچ نوع لرزشگیر تصویر ندارد و به لرزشگیر روی سنسور دوربین متصل است.

سیستم فوکوس خودکار Multi-Focus توسط دو موتور STMهدایت میشود که عملکرد فوکوس خودکار سریع، دقیق و بی‌صدا است حتی در هنگام استفاده از حداکثر گشودگی دیافراگم بسیار سریع عمل میکند

بدنه این لنز از ساختار آلیاژ منیزیم است و دربرابرنفوذ آب و گردوغبارمقاوم است.و دارای وزنی معادل ۱۱۶۰ گرم در ابعاد ۴.۱ در ۵.۶ اینچ دارد.

نمونه تصاویر لنز Nikkor Z 85mm F1.2 S

لنز Nikkor Z 26mm f/2.8 : یک لنز پرایم واید بسیار کارآمد و باریک‌ترین و سبک‌ترین در نوع خود است. عملکرد و ابعاد این لنز موجب محبوبیت این لنز برای عکاسانی که می‌خواهند دوربین و لنز خود را همیشه همراه خود داشته باشند، شده است.

رونمایی نیکون از دولنز جدید 85mm F1.2 S و 26mm F2.8

طراحی پنکیک این لنز موجب ابعاد بسیار کوچک این لنز شده که در اثر این موضوع، می‌توان این لنز را به‌راحتی حمل و در تمام مکان‌ها از آن استفاده کرد. در این لنز به جای پایه پلاستیکی مانند f/2.8 28 میلی متری، دارای پایه لنز فلزی است ضخامت این لنز کمتر از یک اینچ است. با مانت این لنز بر روی دوربین خود از مجموع ابعاد لنز و دوربین، متعجب خواهید شد.

رونمایی نیکون از دولنز جدید 85mm F1.2 S و 26mm F2.8

این لنز مجهز به سیستم فوکوس خودکار All-Element است. در این سیستم تمام عدسی‌ها و گروه‌های لنز، متحرک هستند. به‌کارگیری از موتور STM استپینگ در سیستم فوکوس خودکار این لنز موجب عملکرد سریع، بی‌صدا و دقیق این سیستم شده است. حداقل فاصله فوکوس این لنز برابر با ۲۰.۳۲ سانتی‌متر است.

حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 این لنز، امکان تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف را فراهم کرده است. این لنز در مقابل نفوذ گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.این لنزبرای عکاسی روزمره و عکاسی خیابانی که احتیاجی به تجهیزات نداره بسیار مناسب است.

رونمایی نیکون از دولنز جدید 85mm F1.2 S و 26mm F2.8

شرکت نیکون با افزودن لنزهای جدید Nikkor Z 85mm F1.2 S و Nikkor Z 26mm F2.8 پنکیک، تعداد لنزهای Z-mount خود را در مجموع نزدیک به ۴۰ لنز می رساند. این دو لنز جدید نیکون درماه مارس با قیمت ۴۹۹.۹۵ دلاروارد بازارخواهد شد.

نمونه تصاویر لنز Nikkor Z 26mm f/2.8

ترجمه و تنظیم : لیلا سلیمانی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا