فرار هزاران نفر از درگیری در اتیوپی به سودان

هزاران نفر ، در درگیری هایی بین نیروهای فدرال اتیوپی و ارتش منطقه ای تیگری کشته و بیش از هزاران نفربه سودان پناهنده شده اند .

از ۴ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۴ آبانماه جاری، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی دستور حملات هوایی و زمینی به ایالت تیگرای را به دلیل سرپیچی رهبران این ایالت از اقتدار خود، صادر کرد.

بحران «تیگرای»، به عنوان بحرانی قومی، از زمان روی کار آمدن «ابی احمد» در سال ۲۰۱۸، سبب بروز خشونت‌هایی در مناطق شمالی اتیوپی در مرز با «اریتره» و «سودان» شده که دومین کشور پر جمعیت آفریقایی را به شدت بی ثبات کرده است. ابی احمد ، مسیحی پروتستان و سیاست‌مدار اهل اتیوپی است. وی دوازدهمین نخست‌وزیر اتیوپی می‌باشد.

با هشدار و تهدید به حمله قاطعانه و بی‌رحمانه ارتش اتیوپی به نیرو‌های غیرنظامی دولت محلی ناحیه تیگرای نیم میلیون نفر را مجبور به فرار بسوی کمپ‌های پناهندگی (پناهنده) سودان کرد.

سودان که در حال حاضر تحت فشار‌های اقتصادی با فقر سنگین دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، اردوگاه‌های بیشتری را برای پناه‌جویان بیشتر آماده می‌کند.امکانات و مراقبت‌های بهداشتی برای پناه‌جویان اتیوپایی در سودان بسیار محدود است.

براساس آمار کمیسیون پناهندگان سودان حدود ۴۰ هزار نفر به مرز‌های این کشور پناه برده‌اند، اما سازمان ملل می‌گوید تعداد مهاجران در ماه‌های آینده به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

برداشت زعفران در کشمیر

کرم های شب تاب در جزیره شیکوکو

سیل و طوفان در آمریکای مرکزی

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا