کاهش ۱۷ درصدی فروش کانن و نیکون در سال گذشته

کانن و نیکون، شرکت‌های بزرگ دنیای عکاسی (دوربین های عکاسی)، سال مالی خوبی را پشت سر نگذاشتند و در جدیدترین آمارهای خود خبر از کاهش فروش می‌دهند.کانن و نیکون در هفته‌های گذشته، آخرین آمارهای مالی خود را منتشر کردند و اعداد گزارش‌ها، وضعیت خوبی را برای صنعت عکاسی نشان نمی‌دهد. هر دو شرکت، کاهش فروش ۱۷ درصدی در تجهیزات عکاسی گزارش کردند.

آمارهای منتشرشده از شرکت کانن نشان می‌دهد که آن‌ها در فصل اول سال ۲۰۱۹ نسبت‌به فصل مشابه در سال گذشته، کاهش فروش ۱۷ درصدی داشته‌اند.

نیکون نیز آمار کلی سال مالی منتهی به پایان مارس سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد که کاهش ۱۷.۹ درصدی نسبت‌به سال گذشته نشان می‌دهد.

هر دو شرکت، کاهش ابعاد بازار دوربین‌های سنتی را شاهد هستند که به‌خاطر افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند ایجاد شده است.

کاهش فروش دوربین _ کاهش ۱۷ درصدی فروش کانن و نیکون در سال گذشته

کانن در گزارش مالی خود نوشت:

کاهش ابعاد بازار برای دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز و خصوصا انواع DSLR به‌خاطر ظهور گوشی‌های هوشمند ادامه داشت که منجر به کاهش فروش و سوددهی قابل‌توجه شد.

در فصل اول، فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز با کاهش ۱۹ درصدی به ۸۵۰ هزار عدد رسید. چنین کاهشی نشان‌دهنده‌ی تأثیر ترکیبی عوامل مختلفی اعم از کاهش ابعاد بازار برای DSLR در انواع پایین‌رده و خصوصا کاهش فروش در چین بود که به‌عنوان بازاری مهم برای دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز شناخته می‌شود.

در گزارش نیکون می‌خوانیم:

در بخش فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز، دوربین دیجیتال D850 فروش بالایی داشت. به‌علاوه شرکت توانست فروش نمونه‌های جدید بدون آینه‌ی فول فریم Z7 و Z6 را افزایش دهد. به‌هرحال فروش از لحاظ تعداد در انواع دیجیتال با قابلیت تعویض لنز و دوربین‌های دیجیتال کامپکت به‌خاطر کاهش ابعاد بازارها کمتر شده است.

نیکون (nikon) می‌گوید وضعیت اقتصاد جهانی و همچنین رقابت شدید در بخش دوربین شاید باعث کاهش فروش بیشتر در کسب‌وکار دوربین آن‌ها بشود. در ادامه‌ی گزارش می‌خوانیم:

احتمالا در بازار دوربین‌های دیجیتال که محصولات پیش‌گام در کسب‌وکار تصویربرداری ما هستند، نوسانات اقتصادی در بازارهای مقصد می‌تواند تغییرات شدیدی ایجاد کند. به‌علاوه گسترش بازارهای جدید و پررقابت می‌تواند منجر به تغییر تمایل کاربران شود و فروش دوربین‌های دیجیتال را بیش‌ازپیش کاهش دهد.

نیکون در ادامه پیش‌بینی می‌کند که بازار دوربین به‌صورت کلی افت داشته باشد. البته بازار دوربین‌های فول فریم با قابلیت تعویض لنز هنوز بکر است و می‌تواند جایگاه مناسب خود را حفظ کند. شرکت در ادامه‌ی گزارش مالی خود نوشت:

درباره‌ی آینده‌ی کسب‌وکار گروه نیکون پیش‌بینی می‌کنیم که بخش محصولات تصویربرداری باز هم با کاهش ابعاد بازار روبه‌رو شود.

اگرچه بخشی از بازار، دوربین‌های دیجیتال فول فریم با قابلیت تعویض لنز، روندی ثابت خواهد داشت. به‌علاوه ادامه‌ی کاهش فرصت‌های بازار در بخش دوربین‌های کامپکت هم پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین تجهیزات حوزه‌ی عکاسی در سال ۲۰۱۹ به انتخاب انجمن تصویربرداری فنی (TIPA)

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا