تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

در ابتدا ممکن است بازاریابی برای عکاسی شما ترسناک باشد.اما ایجاد یک سایت با دنبال کننده های وفادار میتواند لذتبخش باشد. این راهنمایی به شما در شروع کار و این ماجراجوئی جدید کمک خواهد کرد.

تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

احتمالا شما از طبیعت، مراسم ازدواج و چهره عکاسی کرده اید و به این بخش از عکاسی علاقمند باشید ولی نه به این دلیل که واقعا بخواهید حرفه ی شخصی شما باشد. همه این دلایل ممکن است وجود داشته باشد اما شما میتوانید با اجرای چند کار تنها به اندازه انگشتان دست، کسب و کار خود را ارتقاء دهید.
 نکاتی برای رشد کسب وکار در عکاسی شما
مخاطب مورد نظرتان را درک کنید. بدانید مشتری تان کیست و حاضر است چقدر برای عکاسی عروسی یا عکاسی از کودکانش هزینه کند.

تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

با مشتری هایتان مانند دوستانتان رفتارکنید. در بسیاری از موارد مشتری ها مانند دوستان شما میشوند. اسم خودشان، فرزندانشان و تاریخ تولدشان رابه خاطر بسپارید.
برایشان مسافتهای طولانی را طی کنید. انتظارات مشتری خود را برآورده کنید.آنها خواهند گفت که کار شما ارزش خرج کردن پول را دارد و شما رابه دوستانشان توصیه میکنند.

یک تقویم برای کسب خود طراحی کنید. این کار به شما کمک میکند تا برای کارهایی که درگذشته انجام داده اید و کارهایی که در آینده قصد انجامشان را دارید، یک چشم انداز داشته باشید.
وبلاگ نویسی را شروع کنید. این روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن تخصص شماست تا مردم بدانند شما چه کسی هستید. نوشتن منظم پست در وبلاگ در باره تخصصتان ارزش کار شما را افزایش میدهد.
یک آرم طراحی کنید
استدلال برای اهمیت یک آرم خوب برای عکاسی و کسب و کارتان کار دشواریست. آرم اولین عنصر دیداری برای کسی است که از سایت یا صفحه شما دیدن میکند. آرم شما باید با سبک عکاسی شماهمخوانی داشته باشد.
عنوانتان را تغییر دهید
عنوان خود را در نمایه ی اپلیکیشن Linkdin تغییر دهید. آیا عنوان شما، مالک یا مدیر عامل بودنتان در کسب و کار عکاسی را بیان میکند؟ باید بیان کند. این عمل ساده میتواند دیدگاه و تجارت شما تغییر دهد.

تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

طرفدارانتان را درگیر کنید
تعامل با طرفدارانتان در شبکه های اجتماعی مانند: Facebook, Viewbug, Twitter میتواند به رشد برند شما کمک کند و طرفداری و مشارکت بیشتری را فراهم آورد.
پاسخگو باشید
برای بهره بردن از طرفداران، شاید لازم باشد با بارگذاری عکسهای جدید، صفحه خود را مرتباً به روزرسانی کنید.
با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

آیا میتوانید علاوه بر کسب و کار آنلاین، یک دفتر کار برای خود دست و پا کنید؟ چند سرویس میتوانند برای پیدا کردن شما به مشتریان کمک کنند. اینجا سه نمونه میآوریم:
استفاده از گوگل درجهت کسب و کار
این سرویس رایگان به مشاغل کوچک کمک میکند تا حضور آنلاین خود را در جستجوهای گوگل، نقشه های مکان یاب و گوگل پلاس افزایش دهند. گوگل گزارش داده است که از هر پنج جستجو یکی مربوط به محل کار میباشد. با استفاده از کلیدواژه ها، ویدئوها و تصاویر تعداد بازدیدهای خود را افزایش دهید.
مرور سایتها
Yelpیک سایت و برنامه برای مرور است که تعداد جستجوها را بر اساس محل مشاغل منتشر میکند.در اصل این سرویس بر اساس ” کلمات پرکاربرد” در کسب وکار آنلاین کار میکند. شما میتوانید صفحه کسب و کارتان را در Yelpتنظیم کنید.
کارت ویزیتها

تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

کارت ویزیت شما مثل جلد یک کتاب است. کارت شما اولین تصور مردم از شما به عنوان یک عکاس است.هنگام طراحی، یک کارت ویزیت خوش رنگ و لعاب و براق انتخاب کنید و سعی کنید یکی از بهترین عکسهایتان را در پشت کارت قرار دهید.
مشتریهای شما و مراجعه مجدد آنها
مشترهای فعلی تان را راضی نگه دارید
راستگو باشید و دریافت پول از مشتری را محدود نکنید. در مواجهه با مشتریان خود، هزینه ها، زمان تولید و تحویل کار حتماً راحت برخورد کنید. هر چه با مشتری خود صادق و راحت باشید، اعتماد بیشتری بدست خواهید آورد.
روش مشتری مداری خود را ارتقاء ببخشید
کار شما خود به خود سخن میگوید. با ارائه کار با کیفیت بالا ، برقراری ارتباط مداوم و تحویل به موقع کار،مشتری خود را راضی نگه دارید. به همین سادگی.
درخواست مراجعه مجدد
این روش ساده ترین راه برای ارتقاء مشتری مداری و پیشرفت کسب و کار شماست. مشتری های فعلی شما همه کارهایی که شما انجام میدهید مانند کارهای جذاب و عکسهای زیبائی که گرفته اید را به دیگران بازگو میکنند.

تکنیک های بازاریابی آنلاین در عکاسی

حدوداً ۹۰درصد مشتریان تمایل دارند که دوباره مراجعه کنند ولی فقط ۱۰درصد آنها شخصاً مراجعه میکنند. ازدرخواست مراجعه مجدد خجالت نکشید.
قدم بعدی شما هرچه که باشد، همیشه برای پروژه های شخصی خود وقت بگذارید.به جای کمیت بر کیفیت کارتان متمرکز شوید و هیچوقت تفریح را فراموش نکنید.
مترجم : سعید ایپکی (کارشناس ارشد عکاسی)
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن